نجات یک کودک توسط نیروهای اورژانس

رئیس اورژانس کشور از احتمال ابطال پروانه عوامل آمبولانس در صورت احراز تخلف عوامل آمبولانس در ورزشگاه شهدای شهرقدس خبر داد.

به گزارش مشرق، جعفر میعادفر درمورد آغاز هفته اورژانس اظهار داشت: من هم این روز را به همکاران خود در سراسر کشور تبریک گفته و آرزوی موفقیت برای همه این عزیزان و ملت ایران دارم.

وی درمورد حواشی اخیر مربوط به عملکرد اورژانس در ورزشگاه فولادشهر در روز بازی سپاهان و ملوان و همچنین روز گذشته در ورزشگاه شهدای شهرقدس، توضیح داد: ما از وقوع هر اتفاقی متاسف می‌شویم اما در بحث مسابقات ورزشی، هر گروه یا هر سیستمی اگر حرفه‌ای باشد، باید تمهیدات لازم را بیندیشد و طبق قوانین خودشان باید حتما مسائل پزشکی و درمانی را پیش‌بینی کند. در هر 2 مورد نیز ظاهرا با مجموعه‌های خصوصی قرارداد داشتند و این امکانات در محل وجود داشته است.

رئیس اورژانس کشور اضافه کرد: ظاهرا آمبولانسی که در ورزشگاه شهرقدس حضور داشته از انتقال سانحه دیدگان امتناع کرده است یا... اما در کل می‌دانید سیستم پزشکی در هر جا چه عمومی و چه خصوصی مسئول است و باید در اولین فرصت، خدمات را ارائه بدهد. اگر این توانایی را نداشته باشد، باید با مرکز اورژانس 115 کشور تماس گرفته و درخواست کمک کند.

میعادفر درمورد اینکه تکنسین‌های آمبولانس در شرایط بغرنج با 2 کارگر ورزشگاه شهدای شهرقدس همکاری نداشتند، عنوان کرد: گروهی را انتخاب کرده‌ایم تا این موضوع را بررسی کنند. مدتی قبل هم در ورزشگاه از یک آمبولانس استفاده مسافرتی شد که دیدید چگونه برخورد کردیم. با هیچکس تعارف نداریم. هرکس در چارچوب قانون عمل کند، مورد حمایت ماست و هر کسی از قانون تخطی کند، حتما با او برخورد می‌کنیم. آمبولانس باید خدمات درمانی و اقدامات ابتدایی را انجام می‌داد و در نهایت اگر نمی‌توانست محل را ترک کند، می‌توانست خیلی راحت با 115 تماس گرفته و درخواست کمک کند.

وی ادامه داد: همکاران ما هم تعهد و وظیفه داشتند این خدمت را انجام بدهند اما هیچ تماسی با ما گرفته نشد. مجموعه نظارتی ما نیز مسئول آمبولانس خصوصی را خواسته و آنها باید پاسخ خود را ارائه بدهند. این فیلم بیرون آمده و باید با مجموعه ورزشگاه نیز صحبت شود. هرکس تخلف کرده باشد، برخورد قانونی می‌کنیم و از روز کذشته پیگیر موضوع هستم.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: حتی قانون داریم خدمت به مصدومان جزو وظایف گروه پزشکی است. پزشک حتی وقتی از خیابان عبور می‌کند، در صورت رویت یک حادثه باید بایستد و خدمات بدهد تا مسئولان اصلی که وظیفه دارند به محل برسند و خدمات را ارائه بدهند. حتی اگر مسئولان اجازه نمی‌دادند، مسئول آمبولانس باید این کار را انجام می‌داد. مجموعه نظارتی ما فعال شده است. اگر مسئول آمبولانس تخلف کرده باشد، تا لغو پروانه‌شان هم اقدام می‌کنیم.

ورود دادستانی اصفهان به مرگ هوادار ملوان در فولادشهر

میعادفر درخصوص اینکه گفته می‌شود آمبولانس ورزشگاه فولادشهر امکاناتی مثل دستگاه احیای قلبی را نداشته است، گفت: وقتی یک باشگاه قراردادی را با مجموعه خصوصی می‌بندد، باید در چارچوب قرارداد نظارت کند که آمبولانس چنین امکاناتی داشته باشد. وقتی آمبولانس بدون تجهیزات بیاورید، هیچ اثری ندارد. باشگاه باید بگوید آمبولانسی را می‌خواهم که باید با این امکانات در ورزشگاه حضور داشته باشد. مجموعه پزشکی ملوان یا سپاهان اقدامات اولیه را انجام داده‌اند. رد کردن نرده بین تماشاگران و زمین مقداری زمان برده است.

وی اضافه کرد: آمبولانس هم بیمار را مرکز درمانی منتقل کرده اما او بیماری زمینه‌ای و سکته قلبی داشته است. مجموعه ریسک‌های مهم را داشته اما بازهم دلیل نمی‌شود اقدامات اولیه درمانی انجام نشود. آمبولانس باید تمام تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشد و مسئولان هم از قبل امکانات را بررسی می‌کردند. دادستان اصفهان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در حال بررسی موضوع هستند تا هر قصوری رخ داده باشد، قطعا با برخورد مواجه خواهد شد.

رئیس اورژانس کشور در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران تصریح کرد: اقدام یک مجموعه خصوصی به نام ما تمام می‌شود اما به هر حال ما مجموعه نظارتی داریم. مجموعه‌ای هم که با آمبولانس قرارداد می‌بندد، باید نظارت کافی داشته باشد. صرف عقد قرارداد کفایت نمی‌کند. در مسابقات مهم ورزشی می‌بینید ناگهان یک بازیکن می‌افتد. در جام جهانی هم چنین اتفاقی دیده‌اید. ناظر بازی هم باید همه موارد را چک کند. حتی ممکن است دستگاه شوک وجود داشته باشد اما به این دلیل که از قبل چک نشده در لحظه وقوع حادثه عمل نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس