آیا موساد در پی ترور دبیرکل حزب الله است؟

صهیونیست‌های ساکن در شمال سرزمین های اشغالی به دلیل ضعف و عدم توانایی دولت بنیامین نتانیاهو در مقابله با حزب الله لبنان،

سرویس جهان مشرق - افرایم گانور، کارشناس صهیونیست در واکنش به وضعیت صهیونیست‌ها در شمال سرزمین های اشغالی که زیر حملات حزب الله لبنان قرار دارند، نوشت:

«صدای فریاد ویرانی الجلیل در طی سال گذشته به آسمان رسیده است. حدود یک سال است که فریاد سران شوراهای منطقه ای و محلی به همراه فریاد ده ها هزار آواره شمال که در سراسر اسرائیل پراکنده شده اند، به گوش می رسد. گریه هایی که بدون پاسخ و بدون ارجاع مناسب ادامه دارند.»

«تنها در چند روز گذشته نتانیاهو گفت که موضوع بازگرداندن آوارگان شمال به خانه هایشان را به عنوان یکی از اهداف جنگ برای تصویب کابینه خواهد آورد. یعنی در تمام ۱۱ ماه جنگی که گذشت، این دولت بی اعتبار و بی مصرف، مسئله جبهه شمال و بازگشت آوارگان به خانه هایشان را هدف جنگ حساب نکرده بود.»

«از این گذشته، تنها حدود دو هفته پیش، در یک کنفرانس مطبوعاتی که نتانیاهو به منظور توضیح اهمیت محور فیلادلفیا برای اسرائیل برگزار کرد، وی به طور مشخص بر این چهار مورد تاکید کرد. اهداف این جنگ: حذف حکومت حماس در نوار غزه؛ بازگشت اسرا، وعده ای مبنی بر اینکه نوار غزه دیگر تهدیدی برای دولت اسرائیل و ساکنان جنوب نخواهد بود و بازگشت امن اهالی شمال آواره به خانه هایشان. اما دو روز بعد، هنگامی که نتانیاهو همان کنفرانس مطبوعاتی را با رسانه‌های خارجی برگزار کرد، اهداف جنگی اسرائیل را تکرار کرد، اما به دلایلی هدف چهارم یعنی بازگرداندن آوارگان شمال به خانه‌هایشان را حذف کرد.»

حزب الله لبنان از هشت اکتبر سال ۲۰۲۳ حملات خود به سرزمین های اشغالی را آغاز کرده است که در طی این مدت، خسارات گسترده و زیادی به رژیم صهیونیستی وارد شده است که مهم ترین آن، آوارگی صدها هزار صهیونیست‌ها از شهرک‌ها و مناطق شمالی سرزمین های اشغالی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    2 2
    اینها بازیه جدی نگیرید ها ...
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    0 0
    خودشونو بی جهت آواره کرده اند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس