به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال فضای مجازی در تلگرام نوشت:

اخیرا درباره خروج ناو "تئودور روزولت" نوشتم و گفتم که دستور ترک منطقه را از پنتاگون دریافت کرده است. برای آن هم دلایل مختصری ذکر کردم از جمله اینکه ناوها فقط یک کشتی ساده جنگی نیستند و همراه آنها ناو شکن، قایق های متعدد، زیردریایی، هواپیماها و هلیکوپترهای زیادی بعلاوه صدها پرسنل تا بن دندان مسلح نظامی حضور دارند که نگهداری از آنها خود به اندازه نگهداری از یک شهر بزرگ هزینه دارد.

علت بعدی عدم توافق نتانیاهو و بایدن برای دسترسی به یک آتش بس در غزه بود. بارها نخست وزیر صهیونیستی رئیس جمهور آمریکا و بلینکن وزیر خارجه اش را سر کار گذاشته و بی اعتبار است؛ آنها خبر از توافق قریب الوقوع میدهند و نتانیاهو خلافش عمل میکند. از آنجا که در آستانه انتخابات آمریکا رسیدن به یک آتش بس میتواند دستاوردی برای دموکراتها و کمپین کامالا هریس باشد، بایدن مایل است هرچه زودتر این اتفاق بیفتد، اما نتانیاهو دل به آمدن ترامپ خوش کرده و توجهی به خواسته های بایدن ندارد؛ لذا خارج کردن ناو روزولت میتوانست هشداری به نتانیاهو تلقی شود که البته رادیو اسرائیل مدعی شده بود علاوه بر روزولت ناو دیگری هم منطقه را ترک خواهد کرد.

با این حال لوید آستین چند روز دیگر حضور روزولت را تمدید کرد. این تحلیل همچنان میتواند معتبر باشد که یکی از اهداف نتانیاهو برای افزایش سطح تنش با حزب الله، تلاش رژیم برای نگه داشتن ناوها در منطقه بدون توجه به نقطه نظرات بایدن است؛ چون مطمئنا در چنین شرایطی اگر ناوها منطقه را ترک کنند، حامیان قدرتمند اسرائیل در آمریکا حتی بایدن را پاسخگو خواهند کرد! با حمله پیجری به لبنان مجددا سطح تنش بالا رفت و کار به جایی رسید که در ساعت های گذشته بسیاری ایرلاین های اروپایی پروازهای خود به فلسطین اشغالی را لغو کردند و احتمالا خروج ناوها نیز مجددا به تعویق خواهد افتاد.

نتانیاهو به هیچ وجه مایل به پایان جنگ نیست و به شدت مایل به باز کردن پای آمریکا در درگیری ها است، زیرا هرگونه توقف علاوه بر اینکه شکستی تاریخی برای رژیم و نخست وزیرش خواهد بود، زمینه فروپاشی دولت نتانیاهو و برخورد با وی را نیز فراهم خواهد کرد!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    3 1
    بس کنید این مسخره تحلیل را طرف داره بی حیثیتتون میکنه، شما دم از ناو ... میزنید ناو برای شما ترسناک باشه برای خود اونها هزینه زیاد و هدف راحت هست از لولوی ناو نترسید، از بی حیثیتی و از بین رفتن قدرت بازدارندگیتون بترسید
  • ZA ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    2 2
    عدم واکنش به ترور هنیه و ساده‌لوحی در واردات ادوات جنگی اسرائیل را پیروز میدان‌ها کرده.
  • AK24 IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    1 0
    آمریکا نمیتواند وارد جنگ فراگیر منطقه ای در غرب آسیا شود. به همین جهت معتقدم محور مقاومت باید ترس از آمریکا را از معادلات خودش خارج کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس