کد خبر 1644779
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
زاخارووا: با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت حل‌وفصل عادلانه و پایدار جنگ اوکراین بدون در نظر گرفتن منافع روسیه «غیرممکن» خواهد بود و روسیه با «تروریست‌ها» مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یادداشتی که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد، نوشت: «دستیابی به راه‌حلی عادلانه و پایدار برای درگیری اوکراین بدون در نظر گرفتن روسیه و منافع آن، غیرممکن است.»

خبرگزاری تاس به نقل از سخنگوی وزارت خارجه روسیه گزارش داد: «حمله مسلحانه ارتش اوکراین به منطقه کورسک و درخواست‌های زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) برای حملات به عمق خاک روسیه با تسلیحات دوربرد ناتو، بیانگر چنین چیزی است. این نشانه تداوم ترور علیه مردم کشور ما است. ما با تروریست‌ها مذاکره نخواهیم کرد.»

زاخارووا با اشاره به «پایان یافتن مشروعیت زلنسکی» و احتمال برگزاری دومین کنفرانس صلح اوکراین در ماه نوامبر با حضور نمایندگان روسی تاکید کرد: «بیانیه‌های زلنسکی - که مشروعیتش به پایان رسیده - امید و خیال واهی است. نمایندگان روسی در هیچ نشستی در چارچوب روند بورگنستاک شرکت نکرده و نخواهند کرد.»

کنفرانس صلح به ابتکار کی‌یف در مورد اوکراین در بورگنستاک سوئیس در تاریخ ۱۵ تا ۱۶ ژوئن برگزار شد. ارمنستان، بحرین، برزیل، کلمبیا، هند، اندونزی، عراق، اردن، لیبی، مکزیک، روآندا، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، تایلند و امارات متحده عربی بیانیه اجلاس را امضا نکردند و روسیه هم به آن دعوت نشد. لازم به‌ ذکر است که اکثر نمایندگان سازمان ملل نیز در آن شرکت نکردند.

اخیرا گزارش شده که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد برگزاری اجلاسی با میزبانی هند با موضوع پایان دادن به جنگ با روسیه را مطرح ساخته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه این یادداشت تصریح کرد: «این روند ارتباطی با حل‌وفصل درگیری ندارد. این مسئله یکی دیگر از تقلب‌های آنگلوساکسون‌ها و دست‌نشانده‌های اوکراینی آنهاست. دومین کنفرانس به اصطلاح صلح اوکراین نیز همین هدف را دنبال می‌کند. روسیه در چنین نشست‌هایی شرکت نخواهد کرد. ما آماده‌ایم تا درباره پیشنهادهای جدی که اوضاع میدان نبرد را در نظر دارد، گفت‌وگو و رایزنی کنیم.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 0
    پس چرا با اسرائیل مذاکره می کنی؟ .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس