چین از شهروندان خود خواست سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند

با افزایش تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان، چین از شهروندان خود در سرزمین‌های اشغالی خواست «هر چه زودتر» این مناطق را ترک کنند.

به گزارش مشرق، سفارت چین در سرزمین‌ها اشغالی در بیانیه‌ای به شهروندان خود اعلام کرد که «در حال حاضر اوضاع در مرز اسرائیل و لبنان بسیار پرتنش بوده و درگیری‌های مکرر نظامی در جریان است». این سفارتخانه تأکید کرده است که «وضعیت امنیتی اسرائیل، پیچیده و غیرقابل‌پیش‌بینی است».

پکن از شهروندان خود خواست تا «دراسرع‌وقت به خانه برگردند یا به مناطق امن‌تری نقل‌مکان کنند». ماه میلادی قبل نیز چین از شهروندان خود در لبنان خواسته بود که این کشور را ترک کنند.

روز گذشته نیز ایالات متحده از شهروندان خود درخواست کرد که به دلیل افزایش تنش‌ها و «غیرقابل‌پیش‌بینی بودن» اوضاع، «فوراً» لبنان را ترک کنند.

درگیری‌ها بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر شدت گرفته است. اسرائیل در هفته گذشته در اقدامی جنایت‌کارانه با منفجرکردن پیجرهای هزاران نفر از مردم لبنان و نیروهای جنبش مقاومت اسلامی این کشور، موجب شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن بالغ بر سه هزار نفر شده بود.

اسرائیل همچنین با حمله به ساختمانی در ضاحیه بیروت، شماری از نیروهای حزب‌الله از جمله فرمانده ارشد این جنبش، «ابراهیم عقیل» را به شهادت رساند. در نقطه مقابل حزب‌الله با حملاتی سهمگین با نشانه‌گرفتن حیفا و مناطق اطراف آن، زیرساخت‌های نظامی و صنعتی اسرائیل را گلوله‌باران کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس