کد خبر 1645358
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
انگلیس

انگلیس از کشورهای عضو ناتو ‌خواست که در ماجرای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه از خود جسارت بیشتری نشان دهند.

به گزارش مشرق، دیوید لامی، وزیر امور خارجه انگلیس از متحدان غربی‌اش خواسته است تا در حمایت از اوکراین در برابر روسیه جسارت بیشتری از خود نشان دهند. اظهارات وی در جریان اصرار برای رفع محدودیت‌های استفاده از تسلیحات غربی دوربرد برای اوکراین جهت حمله به عمق خاک روسیه مطرح شد.

لمی با اشاره به تردیدهای دولت بایدن برای افزایش حمایت‌ها از اوکراین در برابر روسیه عنوان کرد: این زمان بسیار حیاتی برای نشان دادن جرات، جسارت و استقامت بیشتری از سوی متحدان اوکراین برای حمایت از این کشور است.

کی‌یف از انگلیس موشک‌های سایه طوفان و از آمریکا موشک‌های اتکمز را دریافت کرده است بااین حال فقط مجوز استفاده از آنها برای دفاع از خود در خاک کشورش را دارد و نباید به هیچ عنوان برای حمله به خاک روسیه از آنها استفاده کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به متحدان غربی‌اش برای دریافت مجوز استفاده از این موشک‌ها در خاک روسیه فشارهای زیادی وارد کرده است.

در عین حال، مسکو هشدار داده است که چنین اقدامی کشورهای ناتو را وارد درگیری مستقیم با روسیه می‌کند و هشدار داده است که چنین اقدامی را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

اوایل این ماه، لمی و کی‌یر استارمر، نخست وزیر انگلیس به آمریکا سفر کردند با جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور بحث‌های زیادی در این رابطه داشتند با این حال گفتگوی آنها منجر به توافق خاصی در این زمینه نشد.

در حالی که انگلیس از برداشتن محدودیت‌ها در مورد استفاده اوکراین از تسلیحات غربی حمایت می‌کند، واشنگتن تاکنون از موافقت با آن خودداری کرده است.

لمی در جریان برگزاری اجلاسی در لیورپول نیز اذعان کرد بر سر نحوه افزایش قیمت و تقویت حمایت ها از کی‌یف در جنگ با روسیه، بین متحدان اوکراین گفتگوهای زیادی انجام می‌گیرد.

او در این اجلاس بر تداوم حمایت‌های بی‌دریغ بریتانیا از کی‌یف تاکید کرده و عنوان کرد: دولت بریتانیا متعهد شده است که تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه پیدا کند، سالانه ۳ میلیارد پوند کمک نظامی به این کشور اعطا کند.

اوایل این ماه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز عنوان کرد که اوکراین بدون استفاده از اطلاعات ماهواره‌های ناتو و مداخله نیروهای نظامی کشورهای عضو این ائتلاف، قادر به استفاده از سامانه‌های دوربرد نخواهد بود و چنین اقدامی، ماهیت جنگ را تغییر خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس