رسانه عبری: فرار از اسرائیل فقط برای پولدارها میسر است

یک رسانه عبری زبان فاش کرد، در سایه تعلیق مستمر پروازهای شرکت‌های مسافربری خارجی به (فلسطین اشغالی) قیمت بلیت‌ها به شکل سرسام آوری افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به تعلیق سفر تقریبا تمامی شرکت‌های هواپیمایی خارجی به (فلسطین اشغالی) اعلام کرد، در این میان فقط شرکت اسرائیلی العال به فعالیت خود ادامه داده و همین امر باعث شده است تا قیمت بلیت‌های آن به شدت افزایش پیدا کند.

به اعتراف این سرانه عبری زبان، با توجه به افزایش سرسام آور قیمت بلیت ها، فرار از اسرائیل در سایه تحولات در شمال فقط مختص پولدارها شده است.

در این گزاش آمده است، در سایه افزایش تنش در شمال (فلسطین اشغالی) و بسته شدن حریم هوایی تا الخضیره (نزدیکی تل‌آویو) فعالیت برخی از فرودگاه‌ها همچون رامون همچنان ادامه دارد به نحوی که تا ظهر دیروز یکشنبه ۶۰.۴ هزار نفر موفق شدند خود را با ۳۶۶ پرواز بین المللی از اسرائیل خارج کنند.

بسیاری از شرکت‌هایی هوایی سفرهای خود را لغو کرده و هر لحظه این لیست طولانی تر می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، البته لغو پروازها توسط شرکت‌های خطوط هوایی مختلف طی یک سال گذشته برای اسرائیلی‌ها امری عادی شده است، این در حالی است که برخی از آنها اعلام کرده‌اند قصد ندارند تا اطلاع ثانوی پروازهای خود را از سر بگیرند.

آخرین آنها شرکت هوایی کانادا است که اعلام کرد حداقل تا اواسط اکتبر آینده پروازی به (فلسطین اشغالی) نخواهد داشت تا آخرین شرکت هوایی که به آمریکای شمالی پرواز می‌کرد نیز پروازهای خود را تعلیق کرده و العال تنها شرکتی باشد که به سوی آمریکا پرواز می‌کند.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است، شرکت کانادایی تنها شرکت تعلیق کننده نیست بلکه حتی شرکت هوایی هندوستان هم که تنها شرکت دارای پرواز مستقیم از هند بود نیز اعلام کرد دیگر پروازی حداقل در کوتاه مدت آینده نخواهد داشت و تمامی برنامه پروازهای خود را به (فلسطین اشغالی) از سایت خود حذف کرده است، این کار در رابطه با یونایتد ایرلاینز نیز صدق می‌کند و این شرکت تا پایان زمستان هیچ برنامه‌ای برای برقراری پرواز به (فلسطین اشغالی) ندارد.

این شرکت علت این تعلیق را مسایل امنیتی اعلام کرده است.

تعلیق سفر این شرکت به همراه شرکت کانادا و دلتا باعث شد تا دسترسی اسرائیلی‌ها به آمریکای شمالی به شدت دشوار شود، شرکت هوایی العال هم قادر به پاسخگویی به تقاضاهای بسیار زیاد شکل گرفته (برای فرار از فلسطین اشغالی به سوی آمریکا و کانادا) نیست به نحوی که تقاضا به شکل سرسام آوری بیشتر از عرضه است.

همین امر باعث شده است تا قیمت بلیت‌ها شدیدا افزایش یافته و جنگ برای تصاحب صندلی‌های باقی مانده از این پروازها براساس میزان تقاضا صورت بگیرد.

گفتنی است با افزایش احتمال وقوع جنگ با لبنان، بسیاری از صهیونیست‌ها به دنبال فرار از فلسطین اشغالی هستند.

دیروز نیز دفتر مرکزی آمار اسرائیل از افزایش ۵۰ درصدی مهاجرت معکوس طی سال گذشته و منفی شدن تراز مهاجرت به اسرائیل طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ خبر داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس