کد خبر 1645569
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
گروسی: برقراری ارتباظ مجدد با عراقچی مهم است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد که دیدار مجدد با وزیر خارجه ایران پیش از سفر به تهران مهم است.

به گزارش مشرق، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از دیدار با سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در نیویورک در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: دیدار و برقراری مجدد تماس با وزیر امور خارجه ایران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک قبل از سفر آتی من به تهران مهم است.

پیشتر در جریان سفر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به وین جهت شرکت در نشست سالانه اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وی با گروسی دیدار کرده بود.

اسلامی پس از این دیدار گفت: دیدار با مدیر کل آژانس را در وین انجام دادیم و طی آن مروری بر وضعیت فی‌مابین داشتیم. به آقای گروسی اعلام شد که با جدیت توسعه صنعت هسته‌ای ایران که در چارچوب ضوابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و البته مورد حمایت آژانس است، دنبال می‌کنیم.

اسلامی افزود: در این نشست پیشنهاد شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است به عنوان یک قطب منطقه‌ای استفاده کند؛ این موضوع مورد استقبال و تشویق مدیرکل آژانس قرار گرفت.

گروسی نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در مورد اهمیت حفظ تعامل، توافق داشتیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین خبر داده است که به زودی و برای دیدارهای مهم سیاسی و فنی به تهران سفر خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس