کد خبر 1645978
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
اردوغان به نخست وزیر ارمنستان هدیه داد

رئیس جمهور ترکیه در ضمن دیدار با نخست وزیر ارمنستان در شهر نیویورک به او نسخه‌ای امضا شده از کتاب خود را هدیه داد.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در پی دیدارش با «نیکول پاشینیان» در مرکز موسوم به «ترکوی» (خانه ترک)‌ در شهر نیویورک، نسخه‌ای امضا شده از کتاب خود تحت عنوان «یک دنیای عادل‌تر ممکن است» را به این نخست وزیر ارمنستان هدیه داده و پاشینیان هم بعد از به دست گرفتن این هدیه اردوغان حتی برای یک لحظه نیز آن را رها نکرد.

این دیدار اردوغان و پاشینیان در ضمن هفتاد و نهمین دور نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد. اردوغان که برای شرکت در این نشست‌ها به نیویورک سفر کرده مجموعه‌ای از دیدارها و گفتگوها را در این سفر داشته است.

پس از دیدار اردوغان با پاشینیان در مرکز ترکوی نیویورک، جایی که نمایندگی‌های دیپلماتیک ترکیه در آن مستقرند، اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای درباره نشست بین این ۲ رهبر تصریح داشت: «این نشست درباره عادی‌سازی روابط بین ترکیه و ارمنستان، و همینطور فرآیند صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بود. اردوغان بر حمایت ترکیه از ایجاد صلح پایدار بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و همچنین ایجاد یک دوستی قدرتمند بین ۲ کشور در عصر جدید تاکید کرد و تلاش‌ها برای تسهیل این امور ادامه خواهند یافت.»

اردوغان همچنین عنوان کرد پیشرفتی قابل توجه در فرآیند عادی‌سازی بی‌قید و شرط روابط بین ترکیه و ارمنستان رخ داده است. او همچنین به ابراز حمایت صادقانه خود از تداوم فرآیند گفتگوها پرداخت.

رئیس جمهور ترکیه پیش از آن در سخنرانی خود در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل خود به صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان پرداخت و گفت: ما همچنان به برداشتن گام‌های مثبت در روند صلح بین آذربایجان و ارمنستان ادامه می‌دهیم.

اردوغان همچنین خاطرنشان کرد ترک‌های قبرس در جزیره قبرس حقوقی دارند. ترک‌های قبرس و ترکیه قصد و تمایل خود را برای صلح پایدار در جزیره قبرس نشان داده‌اند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
    3 2
    عکس خودش را هدیه داده؟! خخخ نگهش دار واسه هیزم چهارشنبه سوری
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
    0 0
    تمسخر به خودش برمیگرده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس