موساد

حزب‌الله لبنان صبح امروز برای نخستین‌بار در طول رویارویی جاری با رژیم صهیونیستی، مقر فرماندهی موساد در نزدیکی تل‌آویو را با یک فروند موشک هدف قرار داد.

به گزارش مشرق، حزب‌الله لبنان صبح امروز چهارشنبه، برای نخستین‌بار در طول نبرد با رژیم صهیونیستی با یک فروند موشک بالستیک از نوع «قادر ۱»، مقر فرماندهی موساد در حومه تل‌آویو را هدف قرار داد و اعلام کرد که این مقر، محل فرماندهی ترور فرماندهان مقاومت و انفجار پیجرها و دستگاه‌های بی‌سیم و رادیویی بود.

روزنامه العربی جدید با انتشار گزارشی، به معرفی این مقر پرداخت و نوشت و این مقر در مجموعه پایگاه‌های نظامی گلیلوت واقع در شهر رامات‌هاشارون قرار دارد.

این پایگاه‌ها با مساحتی بالغ بر ۱۸۷۰ دونم، شامل پایگاه مرکزی یگان اطلاعاتی ۸۲۰۰ است که در پیش‌بینی عملیات طوفان‌الاقصی ناکام مانده بود. کمپ هرتزوگ شامل مدرسه‌ای برای بخش اطلاعات نظامی (امان) و کمپ دایان شامل کالج‌های نظامی و غیره در این مکان قرار دارد.

در نزدیکی این کمپ‌ها، مقر سرویس اطلاعاتی و مأموریت‌های ویژه موساد، مرکز میراث اطلاعاتی و محل بزرگداشت کشته‌شدگان سرویس‌های اطلاعاتی قرار دارد. در سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفته شد که اکثر مقرها و کمپ‌های گلیلوت تخلیه و به نقب منتقل شوند.

پس از تعویق‌های مکرر، تصمیم بر این شد که تخلیه بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۸ در سه مرحله انجام شود. اگرچه ارتش اسرائیل در تلاش است تا جامعه اطلاعاتی را متقاعد کند که به سمت جنوب حرکت کنند، اما ۹۷ درصد از کارکنان دائمی واحد ۸۲۰۰ آمادگی انتقال محل سکونت خود را ندارند.

اقدام حزب‌الله در هدف قرار دادن این مقر، تحول مهمی در رویارویی جاری بین اسرائیل و مقاومت به شمار می‌آید. حزب‌الله که در طول چند ماه گذشته، همواره مناطق شمالی فلسطین اشغالی و پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌داد، برای نخستین‌بار ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، یک منطقه واقع در مرکز فلسطین اشغالی را با یک فروند موشک بالستیک هدف قرار داد.

تحلیلگران نظامی و سیاسی می‌گویند که پیام اصلی و روشن حزب‌الله از این عملیات، این بود که به اشغالگران نشان دهد که می‌تواند تأسیسات حساس و مهمی را در قلب تشکیلات صهیونیستی آنها هدف قرار دهد. شاید این پیام دارای ویژگی‌های مرحله جدید شلیک موشک از لبنان باشد به‌خصوص در مورد موشک‌های نقطه‌زنی که قادرند با کمترین خطا به اهداف خود برسند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس