پزشکیان: حسن نیتی از آمریکا نمی‌بینیم

رئیس جمهور گفت: هیچکس جز خود ما دلش برای ایران نمی‌سوزد و کسانی که دم از حقوق بشر و آزادی می‌زنند جز به نابودی ما رضایت نمی‌دهند.

به گزارش مشرق، پزشکیان در آخرین برنامه‌های سفر به نیویورک، عصر روز چهارشنبه به وقت محلی، در دیدار جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا با بیان اینکه نگاه ما در حکمرانی ایران، نه برای یک گروه و جناح و دسته‌ای خاص بلکه برای برای همه ایرانیان است، گفت: اگر این باور در ما نهادینه شود، همه با هم برای رشد و پیشرفت ایران تلاش خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه امروز از ایران در رسانه‌های غربی تصویر می‌شود، ناصحیح و نادرست است، افزود: ما مشکلات را انکار نمی‌کنیم، اما واقعیت موجود در کشور ما با آنچه رسانه‌های غربی تبلیغ می‌کنند، بسیار فاصله دارد.

دکتر پزشکیان گفت: اینکه بنده بدون وابستگی به هیچ جریان و گروهی در انتخابات شرکت کرده و به عنوان رئیس جمهور ملت ایران برگزیده شدم، نشان می‌دهد تا چه میزان ادعاهای مطرح شده بر علیه کشورمان نادرست است.

رئیس جمهور در ادامه رویکرد دوگانه درباره وقایع تلخ و تاسف‌بار غزه را از مصادیق بارز دروغگویی این رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: رسانه‌های غربی که هر اتفاقی در ایران می‌افتد را با ادعای نقض حقوق بشر بزرگنمایی می‌کنند، چگونه درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و کشتار ده‌ها هزار زن و کودک سکوت کرده‌اند؟

دکتر پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما نه با هدف قدرت‌طلبی و ثروت‌اندوزی بلکه برای باز کردن گره زندگی مردم به میدان آمده‌ایم، تصریح کرد: اگر در این مسیر بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم، همه سختی‌ها و مشقت‌های مسئولیت را برای خود گوارا می‌دانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم در کشورمان هرج و مرج ایجاد شود، بلکه به دنبال وحدت و همدلی هستیم و با دیگرانی که مثل ما فکر نمی‌کنند هم تعامل و گفتگو خواهیم کرد، گفت: چه بسا ما بیش از آنها به ایران اعتقاد و علاقه داشته باشیم؛ بنده به شخصه در زندگی‌ام سعی کردم هر چه داشته‌ام برای مملکتم بگذارم، همه علم و توانایی و داشته‌هایم را برای ایران گذاشته‌ام و امروز هم همین کار را خواهم کرد.

دکتر پزشکیان با اشاره به تلاش‌های دولت برای تسهیل تردد و تعامل ایرانیان خارج از کشور با داخل افزود: ما هر کاری از دستمان برآید انجام خواهیم داد تا از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایرانیان برای آبادانی کشور انجام دهیم. در همین راستا برای اولین بار دو نفر از اهل تسنن که کرد هم هستند به عنوان معاون رئیس جمهور و استاندار انتخاب شده‌اند که سابقه نداشته است.

رئیس جمهور اظهار داشت: این کشور برای همه ماست و اگر پیشرفت کند هم اسلام حفظ می‌شود هم ولایت و هم خود ما، اما اگر دعوا کنیم و اختلاف داشته باشیم، هیچکدام از اینها باقی نخواهند ماند. هیچکس جز خود ما دلش برای ایران نمی‌سوزد و کسانی که دم از حقوق بشر و آزادی می‌زنند جز به نابودی ما رضایت نمی‌دهند.

دکتر پزشکیان با بیان اینکه همه تلاش خود را برای وفاق در داخل کشور و تعامل با همسایگان و دیگر کشورهای دنیا به کار گرفته‌ایم، تصریح کرد: اگر ما با هم باشیم رژیم صهیونیستی دیگر جرات نخواهد داشت اینگونه علیه فلسطینیان و مردم لبنان جنایت کند. وقتی در کشوری مثل ایران حق یک نفر تضییع می‌شود، مدعیان دروغین حقوق بشر همه جهان را علیه ما بسیج می‌کنند، اما وقتی در فلسطین و لبنان هزاران انسان به خاک و خون کشیده می‌شوند این مدعیان دروغین حقوق بشر سکوت می‌کنند.

رئیس جمهور ما هرگز تهدیدی برای هیچ کشوری نیستیم و اگر هم به دنبال افزایش قدرت نظامی خود هستیم، نه برای تجاوز، بلکه برای تقویت بازدارندگی و قدرت دفاعی است، خاطرنشان کرد: اگر قدرتمند نباشیم همان بمب‌هایی که بر سر فلسطینیان ریخته می‌شود، بر سر ما هم ریخته می‌شود.

دکتر پزشکیان با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد بر پایه صداقت از کمک همه نخبگان و افراد توانمند در مسیر ساختن ایران یاری بگیریم، گفت: قول می‌دهم که برای اعتلای کشور و سربلندی ایران از هیچ تلاشی دریغ نورزیم. اگر عشق به وطن نبود ریاست را به عهده دیگران که به آن علاقه دارند می‌انداختیم، چرا که ما به دنبال مقام و جایگاه یا کسب مال و منال نیستیم و علاقه‌ای هم به این نداریم که کسی از ما تعریف و تمجید کند، بلکه همه هدف ما این است که کاری کنیم ایرانیان در داخل و خارج از کشور با عزت و کرامت زندگی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    4 3
    رسانه‌های غربی که هر اتفاقی در ایران می‌افتد را با ادعای نقض حقوق بشر بزرگنمایی می‌کنند، چگونه درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و کشتار ده‌ها هزار زن و کودک سکوت کرده‌اند؟// این حرفا ذره ای از عشق گاو و گوسفند ماهواره به غرب رو کم نمیکنه. هدف الاغ ماهواره اینه که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه بره آمریکا یا کانادا و یه عمر راحت بچره. نه براش اسلام مهمه نه خون ایرانی ها. چه برسه به خون مسلمین غزه و لبنان
    • US ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
      2 0
      در دنیای امروز این ننه من غریبم ها به درد نمی خورند باید قدرت نظامی ویرانگر داشته باشیم و اقتصاد قوی داشته باشیم تا ارتش قوی درست کنیم و مردم مرفه و آزاد داشته باشیم تا برای حفظ آزادیشان و رفاهشان در برابر دشمنان از جان خود مایه بگذارند باید رسانه و تبلیغات قوی داشته باشیم تا وقتی که نابودگر شدیم بعد دم از حقوق بشر بزنیم باید تکنولوژی و اطلاعات و ضد اطلاعات قوی داشته باشیم تا ظرف چند ثانیه کلی نیرو با تکنولوژی مخابرات پیجر و موبایل از صحنه خارج نشوند و بتوانیم از کوچکترین برنامه های دشمنان اطلاع داشته باشیم در دنیای امروز باید اینگونه باشیم تا جان سالم بدر ببریم در غیر اینصورت یا نابود خواهیم شد و یا برده خواهیم شد
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    4 2
    جابجایی مرزهای تناقض یعنی به دشمنی که می دونی در دشمنی با مردم و کشورت هیچ کوتاهی نکرده بگی برادر
  • صادق IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    1 1
    آقای دکتر پزشکیان اگر حرف خودتان را قبول دارید پس چرا در مقابل استکبار ضعف نشان می دهید
  • TR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    1 0
    منظورتوناز نابودی " ما " دقیقا نابودی کیه ؟!!!
  • TR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    1 0
    منظورتون از نابودی "ما " ، دقیقا کیه ؟!!!!!!
  • صادق IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    0 0
    چه عجب ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس