خشم اتحادیه جهانی کشتی از سیاسی کاری لهستان در ورزش

اتحادیه جهانی کشتی همچنان بر محرومیت کشتی روسیه و بلاروسی از حضور با پرچم و اسم کشورهای خود در مسابقات پیش رو تاکید کرد.

به گزارش مشرق، درحالیکه کشتی‌گیران روس و بلاروسی برای شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ اوزان غیرالمپیکی در انتظار اعلام رسمی مواضع IOC‌ به UWW‌بودند، اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد که معیارهای واجد شرایط بودن کشتی‌گیران و اعضای روسیه و بلاروس را به روز کرده است که در آن کمی از سختگیری قبلی در خصوص المپیک کاسته شده است.

به این ترتیب تکیه IOC‌ برای محرومیت کشتی‌گیران روس از شرکت در مسابقات، ‌ براساس شواهد مشارکت و حمایت و مروج جنگ بودن نیست، ‌ درحالیکه پیش از این ستارگان کشتی روسیه و بلاروسی صرفا براساس شواهد از شرکت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس محروم شده بودند.

اتحادیه جهانی قرار است معیارهای جدید را بررسی کند که این احتمالا به معنای دادن مجوز شرکت در مسابقات به کشتی‌گیران مطرحی چون عبدالرشید سعدالله‌یف، زائور اوگویف، زائوربک سیداکوف، سرگی سیمینوف و... برای شرکت در مسابقات است، ‌ اما همچنان تاکید شده که کشتی‌گیران روسیه و بلاروسی به عنوان ورزشکار بی‌طرف و بدون پرچم و سرود و نماد کشورشان در مسابقات شرکت خواهند کرد اما هنوز در مورد بازگشت مسابقات بین‌المللی به روسیه و بلاروس تصمیمی گرفته نشده است.

پیش از این میزبانی مسابقات جهانی ۲۰۲۳ که اولین مرحله از گزینشی المپیک پاریس بود، ‌ به روس‌ها سپرده شده بود که در پی محرومیت آنها، میزبانی به صربستان داده شد.

آنها که برگزارکننده باکیفیت‌ترین تورنمنت‌های بین‌المللی بودند نیز تورنمنت‌های‌شان از تقویم اتحادیه جهانی در پی این محرومیت خارج شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    0 0
    حق روسیه خورده شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس