آتش‌سوزی یکی از سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوش گفت: آتش سوزی گسترده در یکی از مجتمع‌های مسکونی که در پی آن هفت نفر مصدوم شده بودند مهار شد.

به گزارش مشرق، سیدمحمدموسوی گفت: وقوع آتش سوزی گسترده در پارکینگ یک ساختمان مسکونی واقع در شهرک سلمان در ساعت ۳:۳۶ دقیقه بامداد به سامانه سازمان آتش نشانی شوش اعلام و به ‌سرعت سه خودرو سنگین به همراه ۱٠ آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش سوزی در مجتمع‌های آپارتمانی از حساسیت بیشتری نسبت به خانه‌های ویلایی برخوردار است چرا که می‌تواند حریق به یک بحران بزرگ تبدیل شود به همین دلیل در آتش سوزی‌های مجتمع‌های مسکونی تمام ظرفیت آتش نشانی به کار گرفته می‌شود.

موسوی افزود: چهار خودرو و موتورسیکلت در پارکینگ این مجتمع دچار حریق شده بود که به دلیل مجهز نبودن این ساختمان به سیستم اعلام و اطفای حریق، آتش سوزی در بی اطلاعی ساکنان ساختمان بسیار گسترش یافت به طوری که دود ناشی از آن تمامی چهار طبقه این مجتمع را در بر گرفته بود و این موضوع وحشت ساکنان را به دنبال داشت.

آتش‌سوزی گسترده مجتمع‌ مسکونی با هفت مصدوم در شوش مهار شد

وی خاطرنشان کرد: وجود چندین دستگاه خودروی دیگر در پارکینگ و احتمال سرایت آتش به این خودروها، به سرعت عملیات مهار آتش توسط آتش نشانان انجام و از سرایت آتش به سایر وسایل نقلیه موجود در پارکینگ جلوگیری شد.

رئیس سازمان آتش نشانی گفت: تیم‌های عملیاتی آتش نشانی شوش علاوه بر مهار حریق، با توجه به دود بسیار شدید که کل مجتمع را در برگرفته بود، به سرعت عملیات امداد نجات و تخلیه ساکنان این مجتمع آپارتمانی را آغاز و بیش از ۳۰ نفر از اهالی این مجتمع را تخلیه کردند.

موسوی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه هیچ گونه فوتی در پی نداشت ادامه داد: هفت نفر از ساکنان این مجتمع بر اثر اضطراب شدید ناشی از آتش سوزی و نیز دودگرفتگی توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس سازمان آتش نشانی شوش با بیان اینکه کارشناسان در حال ارزیابی دلیل این آتش سوزی هستند گفت: عملیات مهار آتش و امداد و نجات اهالی این مجتمع سرانجام در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز پنجشنبه به پایان رسید.

وی با ناایمن دانستن بیشتر مجتمع‌های آپارتمانی شوش گفت: متاسفانه بیشتر مجتمع‌های مسکونی این شهرستان فاقد هرگونه سیستم اعلام و اطفای حریق، درب‌های ضد حریق برای پارکنیگ هستند به همین دلیل در صورت بروز حادثه احتمال وارد آمدن خسارت‌های جبران ناپذیر به اهالی این مجتمع‌ها دور از انتظار نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس