تل‌آویو برای نخستین‌بار «جبل‌ لبنان» را بمباران کرد

دولت انگلیس به منظور آمادگی برای تخلیه احتمالی شهروندان خود از لبنان به دلیل تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه این منطقه صدها نیروی خود را به قبرس اعزام می‌کند.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی اخیرا حملات سنگینی علیه مواضع حزب الله لبنان انجام می دهد که نتیجه آن صدها شهید و فرار هزاران غیرنظامی است. انگلیسی ها ظاهراً اکنون در حال آماده شدن برای تخلیه شهروندان خود هستند.

بریتانیا حالا برای این منظور صدها سرباز را به قبرس منتقل می کند و دلیل آن را درگیری بین حزب الله و رژیم صهیونیستی عنوان کرده است.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که این نیروها به تخلیه شهروندان بریتانیایی که فوراً از آنها خواسته می شود لبنان را ترک کنند، کمک خواهند کرد. بر این اساس حدود 700 سرباز و واحد مرزبانی در ساعات آینده به قبرس اعزام خواهند شد. نیروی هوایی همچنین مجهز به هواپیما و هلیکوپترهای ترابری است که در صورت لزوم از روند تخلیه پشتیبانی می کنند.

"جان هیلی"، وزیر دفاع انگلیس در این باره گفت: رویدادهای چند ساعت و روزهای گذشته نشان داده است که وضعیت چقدر ناپایدار است. به همین دلیل است که پیام ما روشن است: شهروندان بریتانیایی باید همین حالا آنجا را ترک کنند.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی در لبنان از روز دوشنبه ده‌ها هزار غیرنظامی را آواره کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حملات بیشتر به مواضع نیروی مقاومت حزب الله خبر داده است.

تشدید خشونت ها در خاورمیانه یکی از تعیین کننده ترین موضوعات مجمع عمومی کنونی سازمان ملل در نیویورک است و محور نشست ویژه شورای امنیت جهانی بوده است.

حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان با صدها شهید و تعداد زیادی مجروح همراه بوده و به نگرانی از تشدید غیرقابل کنترل خشونت ها در منطقه دامن می‌زند. جنگ اسرائیل در نوار غزه علیه جنبش مقاومت فلسطین حماس نیز همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    2 0
    خاک بر سر انگلیس ملعون
  • TR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    0 0
    تخلیه لبنان نیرو نمیخواد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس