چشم‌انداز جنگ در لبنان؛ حملات رژیم صهیونیستی ناشی از شکست در جبهه شمال و غزه است

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حمله به لبنان به‌‎دنبال ایجاد روحیه در میان نظامیان خود است، گفت که اهداف صهیونیست‌ها در غزه و لبنان محقق نشده است.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر جتایت‌های فاجعه‌باری را در جنوب لبنان مرتکب شده است که درپی این جنایت‌ها صدها نفر به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر نیز مجروح شدند.

این رژیم همچنین پیشتر طی دو روز متوالی هزاران دستگاه ارتباطی شامل پیجرها و بی‌سیم‌‎ها را در بسیاری از مناطق لبنان منفجر کرد که این اقدام به شهادت ده‌ها نفر منجر شد.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر در چندین نوبت مناطق جنوبی لبنان و از جمله جنوب بیروت را هدف قرار دادند.

حزب‎الله لبنان و گروه‌های مقاومت در واکنش خود به این جنایت‌های تروریستی تاکید کردند که چنین اقدام‌هایی عزم و اراده مقاومت را بالا می‌برد.

گروه‌های مقاومت همچنین تاکید کردند که اقدام‌های تروریستی رژیم صهیونیستی هیچ خللی در حمایت از مردم غزه ایجاد نخواهد کرد.

واگذاری نبرد به موساد و سیا

در همین رابطه جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان، گفت: این امر نشانه پایان یافتن توان ارتش رژیم صهیونیستی برای ادامه جنگ است.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه حملات اخیر به لبنان واگذاری جبهه نبرد به موساد و سازمان سیا و به‌طور مستقیم به آمریکاست، اظهار کرد: آمریکایی‌ها زمانی که دیدند ارتش رژیم صهیونیستی توان عملیاتی خود را از دست داده و روحیه نظامیان آن به سطوح پایینی رسیده است، این طرح را عملیاتی کردند.

به گفته وی، حمله به لبنان تلاشی برای روحیه دادن به نظامیان صهیونیست و جلوگیری از فرار و خروج صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی بود.

اهداف عملیات تروریستی در لبنان محقق نخواهند شد

قنادباشی، تصریح کرد: حملات به لبنان اگرچه ضربه‌ای برای حزب‌الله به شمار می‌رود، اما در عرصه عمل، دو هدفی که این اقدام دنبال می‌کند، محقق نخواهند شد.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خواستار تقویت روحیه ارتش خود است، افزود: هدف آن‌ها تقویت روحیه تروریست‌های ساکن تل‌آویو و دیگر شهرها در اراضی اشغالی است که این هدف محقق نخواهد شد چراکه در ۱۱ ماه گذشته ثابت شد که اینگونه اقدام‌ها نمی‌تواند تاثیری در ایجاد روحیه برای نظامیان صهیونیست داشته باشد.

رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد رعب و وحشت

قنادباشی همچنین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با این اقدامات تروریستی به دنبال ایجاد رعب و وحشت در میان نیروهای حزب‌الله لبنان است، تاکید کرد: تجربه نشان داده که این هدف نیز محقق نخواهد شد؛ جنگ ۳۳ روزه یکی از نشانه‌های آن است، جنگی که اکنون ۱۱ ماه از آن می‌گذرد یکی از نشانه‌هاست، رژیم صهیونیستی در این مدت تلاش کرده نیروهای حزب‌الله را در جنوب لبنان هدف قرار دهد، اما نه‌تنها روحیه رزمندگان حزب‌الله ضعیف نشده بلکه قوی‌تر نیز شده است.

وی با بیان اینکه حملات اخیر به لبنان جنایت دیگری را به نام صهیونیست‌ها ثبت کرد، گفت: اما این حملات عزم مقابله با رژیم صهیونیستی را افزایش داده است.

هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی خود مجرم هستند

قنادباشی در بخشی دیگر با اشاره به سکوت حامیان رژیم صهیونیستی در قبال جنایت‌های اخیر در لبنان، تصریح کرد: هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی خود مجرم هستند و نباید انتظار داشت که مجرمان در این موضوع وارد عرصه اظهارنظر و یا انتقاد و اعتراض شوند؛ آن‌ها خود عاملان اصلی این جنایت هستند و زمانی که جنایتکاران جنایتی را مرتکب می‌شوند برای اینکه از انتقادها و پاسخگویی مصون بمانند سکوت می‌کنند و این یک امر عادی است.

چشم‌انداز جنگ در جبهه شمال اراضی اشغالی

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه در حال حاضر پتانسیل جنگ در اسرائیل به پایین‌ترین حد خود رسیده و تمایل نیروها برای جنگیدن به حداقل خود رسیده است، ادامه اد: حتی روند معکوس‌ شده و صهیونیست‌ها با حضور در خیابان‌ها تظاهرات می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نام اسرائیل را نباید از ارتش آن جدا کرد و جامعه این رژیم بخشی از ارتش آن است، عنوان کرد: از سوی دیگر پتانسیل رزم و مقابله و مقاومت در برابر نیروهای آمریکا و رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در پایان با بیان اینکه مقابله با این رژیم کودک‌کش یک حمایت جهانی و نخبگانی دارد، گفت: مخالفان نسل‌کشی در غزه مورد پشتیبانی افکار عمومی جهان هستند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ZA ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
    1 0
    ریشه اصلی مشکلات محور مقاومت، برجام و دیپلماسی با غرب است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس