ترکیه حمله زمینی اسرائیل به لبنان را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه روز سه‌شنبه گفت که هرگونه تجاوز زمینی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، نقض حاکمیت این کشور بوده و شورای امنیت باید درخصوص آن اقدام کند.

به گزارش مشرق؛ وزارت امور خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) تصمیم ارتش رژیم موقت تروریست صهیونیستی برای آغاز تهاجم زمینی به خاک لبنان را قویاً محکوم کرد.

این وزارتخانه حمله زمینی اسرائیل به لبنان را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور دانسته و گفت: «این حمله باید فوراً متوقف شود و سربازان اسرائیلی باید از خاک لبنان خارج شوند».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در این بیانیه آمده است: «این حمله نه تنها امنیت و ثبات کشورهای منطقه بلکه کشورهای خارج از منطقه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد».

وزارت خارجه ترکیه هشدار داد که در نتیجه این تلاش خطرناک صهیونیست‌ها برای اشغال جنوب لبنان، به احتمال زیاد موج جدیدی از مهاجرت پدیدار خواهد شد و عملیات‌هایی در سراسر جهان رخ خواهد داد.

طبق این گزارش، این وزارتخانه توضیح داد: «نباید فراموش کرد که این تحولات بر کشورهایی که از اسرائیل حمایت سیاسی و تسلیحاتی می‌کنند نیز تاثیر خواهد گذاشت».

در این بیانیه ضمن درخواست از شورای امنیت سازمان ملل برای اجرای قوانین بین‌المللی و انجام اقدامات لازم در برابر این حمله، تاکید شده که هر جنایتی که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود، ضربه‌ای به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس