واشنگتن: در پاسخ به حمله موشکی ایران، با تل آویو هماهنگ خواهیم بود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سوالی در خصوص عملیات موشکی شامگاه سه شنبه ایران به سرزمین های اشغالی و نقش احتمالی آمریکا در واکنش به این حمله گفت که واشنگتن با اسرائیل هماهنگ خواهد بود.

به گزارش مشرق، متیو میلر در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان گفت: ما قبل از اعلام عمومی برنامه های خود برای واکنش به حمله ایران، با مقامات اسرائیلی درخصوص این موضوع و تبعات احتمالی آن گفت و گو و تبادل نظر می کنیم.
میلر تصریح کرد: من هیچ موضوعی را رد یا تایید نمی کنم. ما طی روزهای آینده با مقامات اسرائیلی درباره نحوه پاسخ به ایران گفت و گو خواهیم کرد.

این سخنگوی آمریکایی تاکید کرد: البته این حمله موشکی باید تبعات و عواقبی برای ایران داشته باشد اما فعلا نمی خواهم به جزئیات این موضوع ورود کنم. این ها موضوع هایی است که ما با مقامات اسرائیلی هماهنگی خواهیم کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بلافاصله بعد از حمله موشکی شامگاه سه شنبه به سرزمین های اشغالی، بیانیه ای صادر کرد و در بخشی از بیانیه در خصوص هرگونه حماقت احتمالی دشمن، هشدار داده است: این عملیات در چهارچوب حق دفاع مشروع و براساس قوانین بین المللی انجام گرفته وهرگونه حماقت دشمن به صورت ویرانگر وپشیمان کننده پاسخ داده خواهد شد.

به دنبال حمله موشکی گسترده شامگاه سه شنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به قلب سرزمین های اشغالی، مقامات مختلف آمریکا و برخی هم پیمانان غربی آن بلافاصله موضع گیری کردند و بدون اشاره به جنایات ضدبشری و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان و ترور سران گروه های مقاومت حماس و حزب الله و به شهادت رساندن مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حمله موشکی ایران را که در تلافی این اقدامات تروریستی علیه مواضع نظامی اسرائیل انجام شد، محکوم کردند.

شامگاه سه شنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اقدامی انتقام جویانه، صدها فروند موشک را به سمت سرزمین های اشغالی به پرواز دراورد که براساس تصاویر زنده تلویزیونی، بسیاری از این موشک ها با عبور از سامانه ضدموشکی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین، به اهداف متعدد در مناطق اشغالی اصابت کردند.

رسانه های اسرائیلی درباره خسارات و تلفات این حمله موشکی تا کنون سکوت کرده اند.

رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات نظامی این رژیم اعلام کردند که که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نخستین بار از موشک‌های هایپرسونیک «فتاح» استفاده کرده است.

در این تصاویر، پرواز و غرش موشک ها در تاریکی شب و اصابت به اهداف متعدد در سرزمین های اشغالی کاملا واضع و گویاست و مخاطبان در تمام نقاط جهان برای دقایق طولانی شاهد غافلگیری بی سابقه صهیونیست ها در برابر اقتدار موشکی ایران بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس