عراقچی: ما صرفاً از حق دفاع مشروع خود استفاده کردیم

وزیر خارجه با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ گفت: ما به طرف آمریکایی از طریق سفارت سوئیس پیام داده‌ایم که خود را در این ماجرا دخالت نکنند.

به گزارش مشرق، عباس عراقچی وزیر خارجه کشورمان صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران به عملیات "وعده صادق۲" اشاره کرد و گفت: این اقدام جسورانه و شجاعانه نیروهای مسلح، پاسخی مناسب به رژیم صهیونیستی به خاطر اقدامات تروریستی و جنایتکارانه‌اش بود. ما صرفاً از حق دفاع مشروع خود استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد موشک‌های ما به هدف خوردند و نتوانستند آنها را رهگیری کنند، افزود: اقدام ما کاملاً دفاعی بوده و هدف آن پاسخ به حرکات تروریستی رژیم صهیونیستی در داخل ایران و حمله به اهداف مربوط به ایران در جاهای دیگر بود. این حمله تنها به اهداف نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی صورت گرفت و هیچ هدف غیرنظامی مورد حمله قرار نگرفت.

عراقچی همچنین در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران به اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی گفت: ما به طرف آمریکایی از طریق سفارت سوئیس پیام داده‌ایم که خود را در این ماجرا دخالت نکنند. هر طرف ثالثی که به حمایت از رژیم صهیونیستی وارد عمل شود، با پاسخ سختی مواجه خواهد شد.

وی درباره حمایت ایران از حزب الله نیز تصریح کرد: سیاست ما حمایت از مقاومت است و این حمایت ادامه خواهد داشت. شهادت سید حسن نصرالله خسارت بزرگی است، اما من مطمئن هستم که باعث تقویت هرچه بیشتر مقاومت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس