مشخصات نسل پنجم موشک‌های «قدس» یمن+ عکس

یک منبع آگاه نظامی یمن جزئیات جدیدی از توانمندی موشک‌های بالدار قدس ۵ که امروز چهارشنبه، برای نخستین‌بار توسط نیروهای مسلح این کشور علیه رژیم اسرائیل استفاده شد، منتشر کرد.

به گزارش مشرق؛ یک منبع آگاه نظامی یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین تصریح کرد که موشک بالدار «قدس ۵»، وارد خدمت شد. این موشک بخشی از سامانه دوربرد قدس است.

وی توضیح داد که این موشک قدس ۵، یکی از موشک‌های پیشرفته زمین‌به‌زمین یمن محسوب می‌شود که از آن علیه اهداف نظامی و حیاتی استفاده می‌شود.

این منبع افزود که برد موشک‌های قدس ۵، بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر است و توانایی بالایی در استتار و مانور دارد. سرعت بالا، قدرت تخریب زیاد و نفوذ به انواع پدافند هوایی مستقر در منطقه از مهم‌ترین مشخصات این نوع موشک است.

مشخصات نسل پنجم موشک‌های «قدس» یمن در حمله به اسرائیل+ عکس

وی تأکید کرد که یمن پیش‌ازاین صهیونیست‌ها را با موشک قدس ۳ غافلگیر کرده بود و امروز از ورود نسل پنجم این موشک‌ها در نبرد خبر داد. «دشمن اسرائیلی باید منتظر غافلگیری‌های جدید باشد».

صبح امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع اعلام کرد که نیروی موشکی یمن با سه فروند موشک بالدار قدس ۵، مواضع نظامی در عمق رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

وی افزود که این موشک‌ها به اهداف مورد نظر اصابت کردند هرچند که دشمن درباره نتایج این عملیات سکوت کرده است.

وی در ادامه عملیات وعده صادق۲ جمهوری اسلامی ایران علیه دشمن اسرائیلی را تبریک گفت و از آمادگی کامل نیروهای مسلح یمن برای مشارکت در هر گونه عملیات نظامی علیه دشمن اسرائیلی برای پیروزی ملت فلسطین و لبنان و در پاسخ به هرگونه تجاوز اسرائیل علیه جبهه‌های پشتیبانی مقاومت خبر داد.

یحیی سریع در ادامه هشدار داد که تداوم حمایت آمریکا و انگلیس از دشمن اسرائیلی، موجب می‌شود که منافع این کشورها در منطقه زیر آتش برود. وی افزود که تا زمانی که تجاوزات اسرائیل علیه لبنان و نوار غزه متوقف نشود، «به یاری خداوند متعال در گسترش عملیات نظامی خود علیه دشمن اسرائیلی و حامیانشان تردید نخواهیم کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس