منطقه «ووهلدار» پس از ۲ سال درگیری به تصرف روسیه درآمد

نیروهای روسیه بالاخره موفق شدند پس از ۲ سال درگیری با ارتش اوکراین، منطقه «ووهلدار» در شرق این کشور را تصرف کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، این منطقه از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در سال ۲۰۲۲ با مقاومت نیروهای اوکراینی تحت کنترل دولت کی یف بوده است اما نیروهای ارتش روسیه امروز (چهارشنبه) موفق شدند، این منطقه را به تصرف خود درآورند.

کنترل این منطقه دستاورد بزرگی برای ارتش روسیه به حساب می آید چرا که از این پس نیروهای این کشور راحت تر می توانند به خطوط دفاعی اوکراین نفوذ کنند. این منطقه همچنین نزدیک به خطوط ریلی کریمه و دونباس واقع است.

پیشروی های ارتش روسیه در خاک اوکراین ( حدود یک پنجم خاک اوکراین تحت کنترل روسیه است) و تعداد بالای نیروها و تجهیزات نظامی سبب برتری مسکو در این جنگ شده است؛ امری که کی‌یف را وادار به تقاضای سلاح های بیشتر از حامیان غربی خود کرده است.

فرماندهی ارتش شرق اوکراین به منظور جلوگیری از محاصره ی نیروهایش و حفظ تجهیزات نظامی، دستور عقب نشینی از این شهر و معدن زغال سنگ آن را صادر کرده است.

رویترز در این گزارش افزود: وزارت دفاع روسیه تا کنون در مورد تصرف این منطقه گزارش ارائه نداده است اما در شبکه های اجتماعی تصاویری مربوط به افراشتن پرچم روسیه در این منطقه منتشر شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که هدف تاکتیکی اولیه روسیه تصرف کل منطقه دونباس ( استان های دونتسک و لوهانسک ) در جنوب شرقی اوکراین است.

نیروهای روسیه در حال حاضر ۹۸.۵ درصد از منطقه لوهانسک و ۶۰ درصد از منطقه دونتسک را تحت کنترل دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس