رهبر کره شمالی: بدون هیچ تعللی از تسلیحات هسته‌ای علیه دشمنان استفاده می‌کنیم

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هشدار داد که اگر کشورش از سوی دشمنان مورد حمله قرار بگیرد، پیونگ یانگ بدون هیچ تعللی از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) بامداد جمعه به نقل از وی نوشت: اگر دشمن از نیروهای مسلح خود برای نقض حاکمیت جمهوری دموکراتیک خلق کره استفاده کند، کشور ما بدون هیچ تعللی از همه نیروهای تهاجمی از جمله سلاح‌های هسته‌ای را به کار خواهد گرفت.

وی همچنین از اظهارات «یون سوک یئول» رئیس جمهور کره جنوبی درباره کره شمالی انتقاد کرد. یون سه‌شنبه درباره استفاده کره شمالی از سلاح هسته‌ای هشدار داد و گفت که پیونگ یانگ با «پاسخ قاطع و کوبنده ارتش ما و آمریکا مواجه خواهد شد. و آن روز، روز پایان رژیم کره شمالی است.»

کیم در واکنش به یون گفت که این اظهارات نشان می‌دهد که کدام طرف در حال نابود کردن صلح و امنیت منطقه‌ای است.

رهبر کره شمالی افزود، یون «در دروازه‌های کشوری که دارای سلاح‌های هسته‌ای است، درباره زور نظامی کوبنده خود لاف‌زنی کرد.

وی یون را به دلیل این اظهارت «مردی غیرعادی» نامید و افزود: دشمنانی که تهدید به لفاظی، اقدام و حیله‌گری می‌کنند، قدرت نظامی بالای کره شمالی را بررسی نکرده‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع کره شمالی سه‌شنبه استقرار تسلیحات هسته‌ای استراتژیک آمریکا در کره جنوبی را محکوم کرد.

کیم کانگ ایل معاون وزیر دفاع کره شمالی با انتقاد از اقدامات آمریکا، استقرار اخیر یک زیردریایی هسته‌ای و پرواز بمب‌افکن B-۱B در کره جنوبی را به عنوان نمایش نظامی بی‌پروا و عامل تشدید تنش‌ها توصیف کرد.

کیم کانگ ایل افزود: نمایش قدرت آمریکا نشان‌دهنده ضعف استراتژیک این کشور در شبه‌جزیره کره و همچنین ترس مزمن کره جنوبی از توانایی‌های هسته‌ای کره شمالی است.

وی همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیر جدید در پاسخ به این اقدامات تاکید کرد و گفت: ما هر لحظه آماده‌ایم تا پاسخ خود را بررسی و اجرا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی US ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    0 0
    کاشکی که ایران هم از ن پ ت بیرون بیاید و برای بازدارندگی مسلح به بمب اتمی بشود. ما مورد تجاوز یک قدرت هسته ای شدیم.
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    0 0
    حکومت نجس و شیطانی امریکای نجاستخوار در حال بر افروختن جنگ جهانی سوم است از یک طرف چین را علیه تایوان تحریک می کند از یک طرف اکراین را به جان روسیه می اندازد از یک طرف کره جنوبی را علیه کره شمالی تسلیح می کند از یک طرف از رژیم نجس یهود علیه لبنان و فلسطین حمایت می کند . دخالتهای مستمر و جاسوسی و کودتا در عراق سوریه لبنان لیبی یمن فلسطین و ایران و.ونزوئلا و...بماند .
  • DE ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    0 0
    امریکا و کره جنوبی دارند کرم می ریزن! درست مثل جنگ اوکراین با روسیه! درست مثل حمایت 18 ساله از اسقاطیلی ها در بمب باران ممتد مردم مظلوم غزه و لبنان.
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    0 0
    ادبیات ریس جمهور کره جنوبی را ببینید می گوید ما و امریکا کره شمالی را نابود می کنیم. مرتیکه می داند بدون امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. اینقدر حقیر و زبون
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    0 0
    مردم چوسان نیستیم جومونگ تنها بمونه
  • احد. یاحقی IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    0 0
    توی این گیر و دار کره‌شمالی هم می خواهد خودش را از دست آمریکا نجات بدهد ولی خدای الان وقتش که ضربه را بزند و دو کره را یکی کند ۳
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    0 0
    اول آمریکا را نابود کن کیم جان بعدآ خود کره جنوبی ملت آن به شما ملحق می شوند
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    0 0
    زر زده بیشرف جنایتکار
  • رضا IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    0 0
    آفرین..! مرد یعنی کیم واقعا اگر جنایتکاران آمریکایی دست از پا خطا کنند این مرد مزدشان را کف دستشان خواهد گذاشت. امیدوارم که بخش جنوبی کره بزودی آزاد و این پایگاه تبهکاران امریکایی تعطیل شود
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    0 0
    کیم یک دیکتاتوراست که مردم راازروی اجباربه تملق وچاپلوسی وامیداردامابهترین خصوصیت ایشان مبارزه بافسادمالی واختلاس است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس