.

انتشار تصاویر جالبی از فعالیت سامانه فلاخن داود در شب حمله ایران نشان می دهد تا چه اندازه سیستم دفاع موشکی اسرائیل به هم ریخته و سردرگم بوده و عاجز از مقابله موفق با موشک های ایرانی بودند.

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ با گذشت چند روز از عملیات بزرگ وعده صادق۲ و انتقام مهلکی که توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی اجرایی شد با انتشار تصاویر و اطلاعات جدید از روز حمله جزئیات بیشتری از ضربه سنگین وارد شده به رژیم صهیونیستی مشخص می شود.

شاید از همان ساعات نخست پس از حمله و خشم درونی و لرزش دست شدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هنگام صدور بیانیه قابل حدس بود که ضربه وارده به عمق سرزمین های اشغالی بسیار بیشتر از عملیات وعده صادق در فروردین امسال نیز بود.

بسیاری از کارشناسان نظامی دنیا معتقدند عملیات وعده صادق ضربه پذیری دفاع ضد موشکی اسرائیل و بی فایده بودن استراتژی پدافندی در برابر موج انبوه حملات آینده ایران را اثبات کرده است؛ اما چرا این اتفاق افتاد و چرا محاسبات ارتش اسرائیل کاملا اشتباه از آب درآمد؟

بازتعریف عبارت "اشباع پدافند" پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل

با توجه به اینکه صهیونیست ها عمق استراتژیک و مساحت کمی در سرزمین های اشغالی دارند سیستم دفاع هوایی آنها یکی از متراکم ترین انواع خود در جهان محسوب می شود.

بازتعریف عبارت "اشباع پدافند" پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل/ چرا پدافند مدرن صهیونیست‌ها در برابر فتاح و خیبرشکن تسلیم شد؟ +فیلم و تصاویر
سامانه پدافندی ارو۳

ده‌ها آتشبار سامانه های پدافندی ارو۲/۳، فلاخن داود و پاتریوت وظیفه دفاع از سرزمین های اشغالی در برابر حمله ایران را بر عهده داشتند؛ صهیونیست ها در وعده صادق۱ ادعا می کردند موفق به دفع بیش از ۹۰ درصد از موشک های بالستیک ایرانی شده اند؛ اگرچه این ادعا نیز با شواهد اصابت پیاپی موشک های ایرانی به سادگی رد می شد اما ضربه ای که در عملیات وعده صادق۲ بر هیمنه پوشالی آنها به ویژه دفاع ضد موشکی وارد شد موجب شد تا آنها حتی جرات تکرار ادعاهای خنده دار گذشته را نیز نداشته باشند.

بنابر اطلاعات موجود در وعده صادق۱ حدود ۱۰۰ موشک بالستیک به سمت دو پایگاه نواتیم و رامون شلیک شدند که این رقم در وعده صادق۲ به حدود ۲۰۰ فروند برای ۵ هدف رسید.

از شب حمله تا کنون ویدئوهای زیادی از زوایای مختلف از حملات ایران به اهداف مربوطه منتشر شده است؛ پای ثابت این ویدئوها در اشباع یا اوت نامبر شدند آتشبارهای موشکی اسرائیلی در همان دقیقه نخست حمله است.

اصابت موشک های ایرانی به پایگاه نواتیم

صهیونیست ها هر آنچه از موشک رهگیر ارو۲ و ۳ در اختیار داشتند به سمت آسمان اردن (محل تلاقی تقریبی موشک ایرانی و رهگیر پدافندی اسرائیلی) شلیک کردند و به سرعت موشک های رهگیر آنها به اتمام رسیده و در موج دوم حمله آسمان سرزمین های اشغالی کاملا بی دفاع مانده بود.

در ویدئوی مشهوری که توسط یک عکاس اردنی در آسمان شهر امان پایتخت این کشور ضبط شده است به سادگی می توان عبور +۱۰۰ موشک از سد سامانه های پدافندی اسرائیلی را مشاهده کرد که به سمت اهداف خود در تل آویو و صحرای نقب شیرجه می زدند.

حتی اگر ویدئوی مربوطه را تنها معیار تحلیل قرار دهیم و تمام کلاهک های عبور کرده از پدافند اسرائیل را نیز همین +۱۰۰ فروند در نظر بگیریم این ماجرا یک فاجعه علیه تبلیغات سنگین صهیونیست ها در خصوص توانایی دفاع ضد موشکی برای دفع حملات ایران به شمار می رود.

بازتعریف عبارت "اشباع پدافند" پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل/ چرا پدافند مدرن صهیونیست‌ها در برابر فتاح و خیبرشکن تسلیم شد؟ +فیلم و تصاویر
وضعیت آسمان تل آویو و شیرجه موشک‌های ایرانی

عبور بیش از ۵۰ درصد موشک های شلیک شده ایرانی (تنها در ویدئو فوق) نشان می دهد شلیک انبوه موشک بالستیک به سادگی امکان اشباع کامل پدافندی دشمن صهیونیستی و انهدام حساس ترین تاسیسات نظامی و اقتصادی آنها را فراهم خواهد کرد آن هم در شرایطی که امکان شلیک صدها موشک کروز و هزاران پهپاد انتحاری دوربرد را نیز بایستی در نظر گرفت.

بازتعریف عبارت "اشباع پدافند" پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل/ چرا پدافند مدرن صهیونیست‌ها در برابر فتاح و خیبرشکن تسلیم شد؟ +فیلم و تصاویر
محل اصابت تقریبی دست کم ۳۲ موشک ایرانی به پایگاه هوایی نواتیم

چرا پدافند مدرن اسرائیلی در برابر فتاح و خیبرشکن تسلیم شد؟

صهیونیست‌ها سالها مشغول تبلیغ برای سپر موشکی خود بوده و ادعا می کردند توان دفع حملات موشکی انبوه ایران را خواهند داشت؛ سامانه های پدافندی به اصطلاح بومی آنها که در واقعیت تمامی سیستم ها در خاک امریکا تولید و به اسرائیل ارسال می شوند قرار بود سپری محکم برای حفظ امنیت شهرک نشینان و اشغالگران باشد اما همان بخش از تصاویر و ویدئوهایی که از میان صدها شواهد موجود موفق به عبور از سانسور دستگاه های امنیتی اسرائیلی شدند حقایقی کاملا بر خلاف ادعاهای صهیونیست ها را برملا کرد.

بازتعریف عبارت "اشباع پدافند" پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل/ چرا پدافند مدرن صهیونیست‌ها در برابر فتاح و خیبرشکن تسلیم شد؟ +فیلم و تصاویر
وضعیت شهرک نشینان صهیونیست به هنگام حمله ایران

کمی بالاتر توضیح دادیم که در ویدئوی مربوط به عبور موشک ها از آسمان اردن، شاهد شلیک انبوه سامانه پدافندی Arrow به سمت موشک های ایرانی هستیم که بلافاصله پس از اوت نامبر شدن این سامانه، سیل وحشتناکی از کلاهک موشک های ایرانی (به ویژه کلاهک های گلاید کننده خیبرشکن) به سمت آسمان سرزمین های اشغالی سرازیر شدند.

شلیک تعداد زیادی موشک رهگیر در ابتدای ویدئو و سپس سرازیر شدن موشک‌های ایرانی

وضع اشباع سامانه ارو۲/۳ اسرائیلی به حدی وخیم بود که اگر ناوشکن های امریکایی در دریای مدیترانه با شلیک ۱۲ تیر موشک استاندارد۳ به کمک صهیونیست ها نمی آمدند احتمالا صحنه مشابه با پایگاه نواتیم (اصابت بیش از ۳۰ موشک) را در تل آویو و قلب سرزمین های اشغالی نیز مشاهده می‌کردیم.

با تسلیم شدن سامانه های ارو۲/۳ که وظیفه رهگیری در ارتفاع بالا و خارج از آسمان خودی را دارند، امید صهیونیست ها به سامانه فلاخن داود بود که مسئول درگیری در لایه نهایی و به هنگام شیرجه کلاهک های مهاجم هستند.

بازتعریف عبارت "اشباع پدافند" پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل/ چرا پدافند مدرن صهیونیست‌ها در برابر فتاح و خیبرشکن تسلیم شد؟ +فیلم و تصاویر
سامانه پدافندی فلاخن داود

اما انتشار تصاویر جالبی از فعالیت سامانه فلاخن داود در شب حمله ایران نشان می دهد تا چه اندازه سیستم دفاع موشکی اسرائیل به هم ریخته و سردرگم بوده و عاجز از مقابله موفق با موشک های ایرانی بودند.

درگیری پدافند اسرائیل با موشک های خودی و عبور کلاهک موشک های ایرانی

در ویدئوهای منتشر شده صحنه های عجیبی ثبت شده است؛ یک آتشبار فلاخن داود چند موشک به سمت آسمان شلیک می کند تا شاید موفق به رهگیری موشک های ایرانی شود و در سوی دیگر آتشبار دوم نیز همزمان به سوی هدف نامشخصی مشغول شلیک است و ناگهان موشک های پدافندی اسرائیلی به جان یکدیگر افتاده به جای کلاهک موشک های ایرانی مشغول انهدام یکدیگر می شوند.

در ویدئو دیگری این صحنه به شکل دقیق تری عجز سامانه پدافندی فلاخن داود در برابر کلاهک های هایپرسونیک فتاح و گلایدکننده خیبرشکن را به نمایش می گذارد.

عبور کلاهک موشک های ایرانی از سد سامانه فلاخن داود

بیش از ۱۰ تیر موشک پدافند استانر از سامانه فلاخن داود شلیک می شوند اما موشک های بالستیک ایرانی به سادگی از کنار آنها عبور کرده و به اهداف خود اصابت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس