طرح ترامپ برای اعمال تعرفه سنگین بر خودروهای وارداتی

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، تهدید کرد که تعرفه ۲۰۰ درصدی بر خودروهای وارداتی از مکزیک اعمال می‌کند.

به گزارش مشرق، در حالی که کمتر از یک ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، دونالد ترامپ تهدید کرد که تعرفه خودروهای وارداتی از مکزیک را تا ۲۰۰ درصد افزایش می دهد.

بر این اساس، ترامپ که در یک گردهمایی انتخاباتی در فرودگاهی در ویسکانسین سخن می گفت، تلاش کرد تا با اعلام این خبر، لفاظی های تجاری حمایت گرایانه خود را در آستانه انتخابات ۵ نوامبرافزایش دهد.

این در حالی است که ترامپ پیشتر نیز گفته بود اگر بار دیگر به کاخ سفید راه یابد، تعرفه ۱۰۰ درصدی را بر خودروها و کامیون های وارداتی اعمال می کند تا بدین ترتیب به صنعت خودروسازی داخلی کمک کند. اما در اظهارات تازه خود رقم این تعرفه را دو برابر کرد.

وی افزود: اگر لازم باشد، ما تعرفه ۲۰۰ درصدی اعمال می کنیم. ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد. ما اجازه نخواهیم داد خودروهای وارداتی به آمریکا بیایند.

نامزد جمهوری خواهان در حالی این اظهارات را بیان کرد که ۲۴ ساعت قبل تر در گردهمایی خود در باتلر پنسیلوانیا، وعده تقویت صنعت خودروسازی کشور را مطرح کرده بود.

کارشناسان معتقدند طرح های ترامپ در این باره می تواند منجر به افزایش قیمت خودرو شود.

در همین حال، آمارها نشان می دهد دولت مکزیک در سال ۲۰۲۳، حدود ۳ میلیون خودرو را به آمریکا صادر کرده است.

ترامپ پیشتر نیز در دوران ریاست جمهوری خود و در زمانی که نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۱۶ بود، تهدید کرده بود که تعرفه زیادی را بر خودروهای وارداتی از مکزیک اعمال می کند.

خودروسازان بر این باور بودند که اعمال تعرفه تا ۲۵ درصدی بر خودروها و قطعات مکزیکی ممکن است تاثیر چشمگیری بر صنعت داشته باشد و هزینه های خودروسازی را افزایش دهد.

ترامپ برای بار چهارم طی ۸ روز گذشته در ویسکانسین سخنرانی کرد تا در آستانه انتخابات ۵ نوامبر، اهمیتی که برای این ایالت قائل شده را نشان دهد. نتایج نظرسنجی ها نیز نشان می دهد کامالا هریس در این ایالت برتری اندکی بر ترامپ دارد. ایالتی که در انتخابات گذشته نیز مردم آن به جو بایدن دموکرات رای دادند. اما در انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ در این ایالت پیروز شد.

این در حالی است که هر دو نامزد انتخابات زمان و منابع زیادی را در ایالت های رقابتی میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین اختصاص داده اند، ایالت هایی که نقشی مهم در پیروزی هر یک از نامزدها دارند.

کامالا هریس نیز روز پنج شنبه گذشته کمپینی را در ویسکانسین به همراه لیز چنی جمهوری خواه سابق کنگره آمریکا برگزار کرد.

این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می شود و در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین دو نامزد انتخابات وجود دارد.

نتایج نظرسنجی های جدید بلومبرگ از رای دهندگان احتمالی نشان می دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات ها برتری اندکی بر دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در ۶ ایالت چرخشی و رقابتی دارد و در یک ایالت نیز رقابتی برابر دارند.

براساس این نظرسنجی که به طور مشترک توسط بلومبرگ و مورنینگ کانسالت انجام شده، هریس با ۷ درصد در نوادا، با ۵ درصد در پنسیلوانیا و با ۳ درصد در آریزونا، میشیگان و ویسکانسین و با ۲ درصد در کارولینای شمالی پیشتاز است و در ایالت جورجیا رقابتی برابر دارند.

همچنین نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ایپسوس نشان می دهد کامالا هریس با ۴۷ درصد در مقابل دونالد ترامپ با ۴۰ درصد در رقابت برای پیروزی در انتخابات ۵ نوامبر، پیشتاز است.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است. در حال حاضر نتایج نظرسنجی ها حاکی از آن است که هریس و ترامپ در ایالت های رقابتی شانه به شانه پیش می روند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
    0 0
    وقتی دوج ریم فورد کادیلاک و شورولت رو دارد شاید حق دارد گرچه ماشین ژاپنی در امریکا بیشترین طرفدار دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس