1

روزنامه اصلاح‌طلب: درخشش موشک های ایرانی همراه با خطبه‌های مهم رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه موجب افزایش آرامش در جامعه شد.

در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

یک روزنامه اصلاح طلب درخشش موشک های ایرانی را که با خطبه های مهم رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران همراه شد، موجب افزایش آرامش در جامعه و جدی نگرفتن تهدیدات رژیم صهیونیستی دانست.

روزنامه آرمان ملی طی گزارشی با بیان اینکه بعد از نماز جمعه نصر نوعی آرامش در ایران ایجاد شد، نوشت:

البته هیچ گاه حتی در زمان عملیات وعده صادق ۲ که مردم ایران شاهد درخشش موشک ها در آسمان کشور بودند و بعضا در برخی از شهرهای صدای غرش موشک هم شنیده شده، چندان مساله حمله اسرائیل به ایران را جدی گرفته نشد، با این وجود نمی توان از تاثیر نماز جمعه نصر با حضور رهبر انقلاب بر افزایش آرامش در جامعه چشم پوشی کرد، این روزنامه اصلاح طلب همچنین در این رابطه تاکید کرد که نمی توان توان نظامیان ایران برای برقراری آرامش در کشور را هم نمی توان نادیده گرفت.

آرمان ملی در ادامه نوشت:

ایستادگی مردم ایران و عدم تمایل بازار به جهش های بزرگ در بازار سکه ارز و طلا و عدم ریزش های بزرگ در سایر بازارهای مالی نشان می‌دهد که اولا اقتصاد ایران زیر بار تمامی فشارهای اقتصادی آب دیده شده است و در ثانی ایران به جز دفاع از حریم کشور خود به چیز دیگری نمی اندیشد.

این روزنامه در ادامه با انتقاد از برخی مطالب مطرح شده در فضای مجازی که عملا خط عملیات روانی دشمن را پیگیری می کنند نیز تاکید کرد: در شرایط ویژه کنونی این سطح از تزریق استرس به جامعه توسعه برخی شبکه های مجازی اساسا مناسب نیست و همه از رسانه های دیداری و شنیداری تا رسانه های مجازی باید بکوشند مانند نظامیان و سیاست مداران کشور از ایجاد فضای روانی منفی علیه کشورمان جلوگیری کرد و بر نقش تهران بر ایجاد آتش بس در منطقه تاکید کنند. در ضمن ایران نشان داده در هر مرحله در پاسخ‌دهی کوبنده‌تر ظاهرشده است که این موضوع در حمله وعده صادق ۲ به عینه ثابت شد و اسرایئل در کابوس پاسح ایران گرفتار است.

در عملیات وعده صادق آب در دل ایرانی‌ها تکان نخورد/ بزرگ‌نمایی صهیونیست‌ها توسط اصلاح‌طلبان رادیکال!

بیان این مطالب از سوی برخی رسانه های اصلاح طلب را باید در راستای پذیرش اشتباه تخمینی و تحلیلی آنان دانست و می بایست امیدوار بود که پس از این جریان با شناخت دقیق ابعاد مختلف توانمندی های ایران بر توان داخلی ایران قوی اهتمام داشته و همچنان که در عملیات وعده صادق ۲ نیز آشکار شد، به تدابیر نظام و رهبری اعتماد و اطمینان داشته باشند.

روایت یک رسانه اصلاح طلب از ۳ دغدغه و چالش بزرگ اسرائیل در برابر ایران

یک رسانه اصلاح طلب با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی ۳ ملاحظه اساسی دارد تا با جنگ علیه ایران امتناع کند، تصریح می کند که تصریح می کند که در شرایط کنونی این رژیم فقط دنبال عملیات روانی است.

روزنامه شرق طی یادداشتی با بیان اینکه نتانیاهو چند دغدغه برای جنگ با ایران دارد، اولین دغدغه را اقدام متقابل ایران دانست و نوشت:

اگر مردم ایران احساس کنند که جنگ شروع شده آن موقع همه ابزارهای جنگ تمام عیار از جمله حمله به مناطق مختلف در اسرائیل با استفاده از موشک‌های با توان تخریب گسترده مثل موشک خرمشهر توسط ایران رو می‌شود. اما اسرائیل از این موضوع می‌ترسد که با ایران جنگ تمام عیار کند به ویژه اینکه ایران بعضی موشک‌های با توان تخریب بالا مثل خرمشهر را به کار بگیرد که به دلیل اینکه نوعی پراکندگی و تعدد سر جنگی هم در آن وجود داره آن موقع امکان رهگیری هم برای اسرائیل دشوار است. این چالش اول اسرائیل از لحاظ جنگ شهری است. چون تعداد شهرهای اسرائیل یک صدم شهرهای ایران است و این موضوع می‌تواند جنگ را برای اولین بار به داخل شهرهای اسرائیل بکشاند.

به نوشته این روزنامه، دومین چالش اسرائیل این است که نتانیاهو امیدوار به جنگ با ایران موافقنامه‌های نظامی که با آمریکا یا برخی اعضای ناتو دارد را فعال کند و آنها را به جنگ با ایران بکشاند. در حالی که عملا هیچ کدام از این کشورها آمادگی جنگ با ایران را ندارند چون منافع گسترده و پایگاه‌های عمده‌ای در منطقه دارند که همه اینها در تیررس ایران خواهد بود. ضمن اینکه هیچ کدام مثل اسرائیل گنبد آهنین، پیکان یا فلاخن داوود ندارند و لذا تاوان جنگی را می‌دهند که توسط نتانیاهو گسترش یافته است.

این روزنامه اصلاح طلب اما در ادامه با بیان در بیان چالش سوم نیز می نویسد، به رغم اینکه اسرائیل ضرباتی به گروه‌های مقاومت نزدیک مثل حماس، جهاد اسلامی و حزب‌ا... زده ولی تبدیل شدن یک جنگ به جنگ بین ایران و اسرائیل یعنی مواجهه اسرائیل با یک رقیب قوی باعث احیای همه گروه‌های مقاومت و تجدید ساماندهی مجدد آنها می‌شود. لذا در شرایط کنونی این عوامل مانع اصلی است.

در عملیات وعده صادق آب در دل ایرانی‌ها تکان نخورد/ بزرگ‌نمایی صهیونیست‌ها توسط اصلاح‌طلبان رادیکال!

گفتنی است بیان این مطالب در حالی از سوی این رسانه اصلاح طلب بیان می شود که باید متاسف بود که چرا برخی طیف رادیکال اصلاح طلب طی روزهای گذشته در وهله اول در فضای رسانه ای – سیاسی به تقلیل توان دفاعی ایران پرداخته و درکی از توانمندی های نیروهای مسلح نداشتند.

این طیف‌ها اما در گام دوم، به بزرگنمایی توان رژیم صهیونیستی پرداخته و از جانب دیگر به تولید هراس اجتماعی می پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس