نگرانی آمریکا از عواقب واکنش اسرائیل برای نیروهایش در منطقه

مقام‌های مطلع می‌گویند که مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تماس تلفنی با یک وزیر صهیونیست، گفته که اقدام تل‌آویو علیه ایران، عواقبی برای نیروها و منافع آمریکا در منطقه خواهد داشت.

به گزارش مشرق؛ پایگاه خبری «آکسیوس» امروز (سه‌شنبه) از تماس تلفنی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «ران درمر» وزیر امور راهبردی در کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد.

دو مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند که در جریان این تماس، که روز جمعه انجام شد، سالیوان به درمر گفت که آمریکا از اسرائیل انتظار دارد درمورد برنامه‌هایش برای اقدام علیه ایران، توضیحات روشن و شفافی ارائه دهد.

طبق این گزارش، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به این وزیر صهیونیست گفته که اقدام تل‌آویو علیه ایران، قطعا پیامدهایی برای نیروها و منافع آمریکا در منطقه خواهد داشت.

یکی از منابع آکسیوس توضیح داد که سالیوان به درمر گفته اگر آمریکا نداند اسرائیلی‌ها چه اقدامی انجام می‌دهند، به‌طور خودکار برای مقابله با یک حمله موشکی دیگر ایران علیه اسرائیل حاضر نخواهد شد.

مقام‌های آمریکایی اما اذعان کردند که واشنگتن به احتمال زیاد به اسرائیل در دفاع از خود کمک می‌کند و تماس تلفنی مذکور با تل‌آویو درباره ایران،‌سازنده بود.

به نوشته آکسیوس، کاخ سفید و سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس