کد خبر 1650744
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶
روایت نیویورک تایمز از چرایی خواست «مکرون» برای توقف ارسال سلاح به اسرائیل

پارلمان فرانسه روز سه‌شنبه طرح استیضاح امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور را که از طرف یکی از نمایندگان عضو یک حزب چپ تندرو ارائه شده بود، رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماتیلد پانوت نماینده پارلمان فرانسه از حزب چپ تندرو «فرانسه تسلیم ناپذیر» (LFI) مکرون را به ممانعت از اجرای روند سیاسی پس از برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام در این کشور متهم کرده و خواستار استیضاح رئیس جمهور فرانسه شده بود.

پانوت در جریان یک کنفرانس خبری با انتقاد از رد این طرح و با بیان اینکه مکرون بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در فرانسه با اقدامات خود روند سیاسی در این کشور را به تاخیر انداخت و نتایج انتخابات را نادیده گرفت، اظهار کرد: مکرون حتی از ارائه توضیحات در پارلمان درباره بی توجهی به نتایج انتخابات طفره رفت.

در همین ارتباط مانوئل بومپارد مسئول هماهنگی ملی حزب چپ تندرو «فرانسه تسلیم‌ ناپذیر» نیز در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: ما تسلیم نخواهیم شد و به ارائه مجدد طرح استیضاح مکرون تا زمانی که این طرح در پارلمان فرانسه به بحث گذاشته شود، ادامه خواهیم داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، حزب فرانسه تسلیم‌ ناپذیر یکی از احزاب عضو ائتلاف چپگرای جبهه مردمی جدید (NFP) بود.

ائتلاف چپ‌گرای جبهه مردمی جدید (NFP) بیشتر کرسی‌ها را در مجلس ملی به خود اختصاص داد اما نتوانست اکثریت مطلق را کسب کند. میانه روهای وابسته به امانوئل مکرون رئیس جمهور نیز در جایگاه دوم قرار گرفتند و راست افراطی فرانسه در این انتخابات رتبه سوم را کسب کرد.

رهبران حزب چپ افراطی فرانسه موسوم به «فرانسه تسلیم ناپذیر» پیشتر نیز مکرون رئیس‌جمهور این کشور را به دلیل امتناع از انتصاب نخست‌ وزیر چپ، تهدید به استیضاح کرده بودند.

رهبران چپ افراطی فرانسه تسلیم ناپذیر (LFI) مکرون را ضمن تهدید به استیضاح به «کودتای نهادی علیه دموکراسی» متهم کردند.

حزب چپ‌گرای فرانسه تسلیم ناپذیر در نامه‌ای سرگشاده تهدید کرد که در صورت عدم موفقیت رئیس جمهور در انتصاب نخست‌ وزیری از ائتلاف چپ‌ تحت عنوان جبهه مردمی جدید (NFP)، علیه وی دست به اقدام قانونی می‌زند.

امضاکنندگان این نامه از جمله ژان لوک ملانشون رهبر حزب فرانسه تسلیم ناپذیر در این نامه تاکید کرده‌اند که «ما این نامه سرگشاده را به عنوان یک هشدار جدی می‌نویسیم».

مطابق ماده ۶۸ قانون اساسی، پارلمان فرانسه اجازه دارد تا رئیس جمهور را به دلیل «عدم انجام وظایفش» عزل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس