چین: حقوق مشروع مردم فلسطین باید محقق شود

چین به مناسبت فرارسیدن سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» تاکید کرد که تنها راه‌حل این بحران تحقق حقوق ملی و مشروع فلسطینیان و توقف فوری حملات است.

به گزارش مشرق، مائو نینگ سخنگوی این وزارتخانه در سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» در سرزمین‌های اشغالی که به محاصره بی‌وقفه فلسطینی‌ها تبدیل شد و دامنه‌های حملات تل‌آیو حتی به لبنان هم رسید، اظهار داشت: یک‌سال از حملات [رژیم] اسرائیل در نوار غزه گذشته و این بحران فاجعه‌ انسانی بی‌سابقه‌ای ایجاد کرده که جان بسیاری از بی‌گناهان را گرفته است و ما از تداوم این جنگ و نبود چشم‌انداز صلح عمیقا نگران هستیم.

وی افزود: واقعیت‌های تلخ نشان می‌دهد که خشونت و اقدامات نظامی نه تنها راه‌حل نیست، بلکه باعث انباشت کینه‌های تازه و قدیمی می‌شود و صلح و ثبات را دورتر می‌کند.

مائو با بیان اینکه چین طرح سه‌مرحله‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه ارائه داده است تا نشان دهد که اولویت اصلی آتش‌بس، باید پایان جنگ و کمک‌های بشردوستانه باشد، تصریح کرد: «حاکمیت فلسطینیان بر سرزمین فلسطین» به عنوان اصل بنیادین بازسازی پس از جنگ باید به رسمیت شناخته و طرح «راه‌حل دو دولت» نیز به عنوان تنها مسیر آینده دنبال شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادامه داد: «در کنار نگرانی‌های امنیتی (رژیم) اسرائیل که مورد توجه است باید حقوق ملی و مشروع مردم فلسطین باید تحقق یابد».

مائو از جامعه بین‌المللی خواست: «در جهت کاهش تنش‌ها و برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی بزرگ‌تر، معتبرتر و مؤثرتر برای تحقق طرح راه‌حل دو دولت و ایجاد صلح پایدار، جدول زمانی و نقشه راه مشخصی ترسیم کند که هدف نهایی آن همزیستی مسالمت‌آمیز دو کشور فلسطین و اسرائیل و همزیستی دو ملت عرب و یهود باشد».

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس