کد خبر 1650974
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
ترکیه:جنگ اوکراین به فروپاشی آمریکا منجر می‌شود

رئیس حزب وطن ترکیه تصریح کرد که جنگ اوکراین به فروپاشی ایالات متحده منجر می‌شود اما واشنگتن و ناتو ترجیح می‌دهند از کی‌یف بعنوان یک سکوی پرتاب علیه روسیه استفاده کنند.

به گزارش مشرق، دوغو پرینچک در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی تصریح کرد که دلیل اصلی این‌که جنگ اوکراین تاکنون ادامه داشته، حمایت غرب از اوکراین در چارچوب عرضه تسلیحات و سیاست تهاجمی آن‌ها در قبال روسیه است.

مسکو بر این باور است که عرضه تسلیحات به اوکراین، مانع توقف جنگ اوکراین شده است و مستقیماً کشورهای ناتو را وارد این جنگ می‌کند.

وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف تصریح کرده است که هرگونه محموله تسلیحات برای اوکراین، هدف قانونی ارتش روسیه است.

بنا به گفته وی، آمریکا و ناتو با عرضه تسلیحات و آموزش نظامیان اوکراینی در انگلیس، آلمان، ایتالیا و کشورهای دیگر، مستقیماً در جنگ اوکراین مشارکت دارند.

رئیس حزب وطن ترکیه تصریح کرد «غرب نمی‌خواهد این جنگ به پایان برسد. دقیق‌تر این است که شماری از دولت‌های غربی نمی‌خواهند این جنگ تمام شود زیرا اوکراین سکوی پرشی مناسبی برای آنها برای مقابله با روسیه است».

وی ادامه داد «چنین افرادی در آمریکا نیز وجود دارند. تحریم‌ها، تخریب روابط با روسیه، سیاست نظامی‌ کردن و همه این‌ها به غرب فشار خواهد آورد. به نتایج انتخابات پارلمان اروپا نگاه کنید. آن‌هایی که خواهان جنگ هستند، در حال شکست خوردن هستند».

طبق برآوردها و آن‌چه رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه پیشین آمریکا دونالد ترامپ اخیراً مطرح کرد، میزان کمک‌های خارجی به اوکراین حدود ۳۰۰ میلیارد دلار می‌شود.

این سیاستمدار ترکیه در ادامه با اشاره به این موارد گفت «از این گذشته، ایالات متحده به معنای واقعی کلمه در بدهی غرق شده است. ترامپ درک می‌کند که ابتدا باید وضعیت داخل کشور حل شود. به هر حال، این وضعیت منجر به فروپاشی آمریکا و اقتصاد آمریکا می شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
    0 2
    این وضعیت منجر به فروپاشی آمریکا و اقتصاد آمریکا می شود، به روسیه هم اصلا خسارت وارد نمیشه نه؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس