خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله، گفت: در جبهه مقاومت مردم قهرمان غزه و لبنان فردی را از دست دادند که چراغ و مشغل و باعث دلگرمی جبهه جهاد بود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: تقوا دژ و سنگر، حفاظ، آبرو و نور است. آدم بی تقوا ملاحظه خداوند را نمی‌کند، اما انسان با تقوا هر فکر، ذکر، کار، ترک کاری را که می‌خواهد انجام دهد، خداوند را ملاحظه می‌کند.

وی ادامه داد: تقوا دژ است. تقوا سنگر است. تقوا حفاظ است. تقوا آبرو است. تقوا نور است. تقوا رهیافتگی است. تقوا با ترمز عقل و دین زندگی کردن است. آدم بی تقوا هر کاری که دلش بخواهد را انجام می‌دهد. هر حرفی را می‌زند. هر درآمدی را قبول می‌کند. چون هیچ ملاحظه‌ای از خداو عالم ابد را نمی‌کند.آیت الله صدیقی بیان کرد: انسان با تقوا هر هر کاری را که می‌خواهد انجام بدهد خدا را در نظر می‌گیرد. هر کسی برای خدا باشد خداوند برای اوست. برای خدا باشید تا خدا برای شما باشد.

آیت الله صدیقی اظهار کرد کرد: خوش به حال کسی که خودش را به خدا داده است و خدا هم او را سر سفره خودش تضمینی هدایت می‌کند و به سرم منزل سعادت می‌رساند.

آیت الله صدیقی گفت: مسئله تبلیغ یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین از مهمترین عرصه‌های جهاد و مبارزه که همه انبیا از این سنگر حرکت خودشان را آغاز کرده‌اند و بلندگوی خدا بودند و پیام خدا را به دل‌ها رساندند. مسئله غدیر را خداوند در قرآن به پیغمبرش در بستر تبلیغ واجب کرد که بگوید. اما مبلغ چه خطیب جمعه ،معلم،استاد دانشگاه ، آموزنده قرآن ، تحلیلگر مسائل اجتماعی و سیاسی باشد همه این‌ها به نحوی پیام رسان هستند.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بزرگ مبلغ عالم امکان،نگین انبیا حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم این بود که پیغمبر هرچه به دیگران گفت خود آن را باور داشت و با وجود خودش عجین بود. این موضوع بسیار مهم است که پدری به فرزند خود بگوید دروغ نگوید، اگر خودش دروغ بگوید خودش را خراب کرده است و بچه آن هم درست تربیت نمی‌شود.

وی ادامه داد: کسی که غیبت را قبیح نمی‌داند. او به دیگران بگوید غیبت نکنید اما خودش در مجالس پشت سر این و آن حرف بزند این فرد اگر نهی هم بکند تاثیر چندانی ندارد. کلام چو از دل برآید لاجرم و دل نشیند.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در جمعه نصر در شرایطی در مصلی حضور پیدا کردند که شرایط نگرانی و تهدید بود، بعد از شهادت یک علمدار و افتادن یک علم و داغدار شدن امتی، مجاهد و مقاوم و به پا خواسته در برابر استکبار با رفتن این علمدار برخی‌ها روحیه خود را باخته بودند و متزلزل شده بودند.

وی تاکید کرد: در جبهه مقاومت مردم قهرمان غزه و لبنان فردی را از دست دادند که چراغ و مشغل بود، قهرمان بود، بی‌بدیل بود در مدیریت بدون بدل و جایگزین بود، او کارآزموده و انسان والا از نظر خصوصیات ذاتی بود و به تعبیر رهبری عصاره فضایل لبنان و خار چشم دشمن و باعث دلگرمی جبهه جهاد بود.

آیت الله کاظم صدیقی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: تقوا تنها ذخیره برای عالم دنیا و آخرت است. انسان متقی تحت حفاظت خدا است و خداوند تضمین کرده است که گرفتار بن‌بست نشود به علاوه همواره آدم با تقوا با بصیرت زندگی می‌کند. کلاه سرش نمی‌رود دوست و دشمن خود را می‌شناسد. راه صلاح و فساد را تشخیص می‌دهد. تقوا را باید از خدا بخواهیم.

عملیات طوفان الاقصی جز مظاهر قدرت خداوند است

آیت الله صدیقی اظهار کرد: عملیات طوفان الاقصی جز مظاهر قدرت پروردگار عظیم الشأن است عرض می‌کنیم طوفان الاقصی حمله یک جمعیت معدودی بود نه یک دولت نه یک کشور.

وی ادامه داد: آمریکا و ادیادی آن، رژیم صهیونیستی را آن قدر بزرگ نشان داده بودند و آن را یکی از ارتش‌های شکست ناپذیر معرفی کرده بودند در عمل هم اربابانشان کشورهای عربی نیز تحقیر کرده بودند که در جنگ شش روزه هم از عهده همه برآمد و سرزمین‌ها را از کشورهای عربی غصب کرد.

آیت الله صدیقی گفت: حزب الله قهرمان بود اولین بار که ذلت را به رژیم صهیونیستی چشاند و سرزمین‌های غصب شده را از آن پس گرفت و با ذلت آن را بیرون کرد و این نقطه عطف دوم جریان طوفان الاقصی بود که چند اثر مبارک داشت.

عملیات طوفان الاقصی نشان داد که ارتش اسرائیل قوی نیست

آیت الله صدیقی تصریح کرد: عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد که ارتش اسرائیل قوی نیست. کسی که در سنگر ایمان نشسته باشد او مقتدر است. گروه قلیلی حمله کردند این دد منشان را از لانه‌های خودشان بیرون کشیدند اسیر و کشته از آنها گرفتند و دماغشان را به خاک مالیدند.

شکست رژیم صهیونیستی تا ابد قابل جبران نخواهد بود

آیت الله صدیقی بیان کرد: از جنبه حیثیتی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی زیر سوال رفت و شکستی که در این مرحله به رژیم صهیونیستی وارد شد تا ابد قابل جبران نخواهد بود.

وی گفت: سید حسن نصرالله پرچم برافراشته همه فضایل دینی بود. داغ شهادت سید حسن نصرالله فراموش شدنی نیست. خداوند متعال ایران را ام القراء مجاهدین، آزادمردان، روشن بینان، ظلم ستیزان و مبارزه کنندگان با استکبار قرار داده است. در دوران انقلاب و دفاع مقدس،دفاع از حرم همه جا نیروهای مسلح ما امتحانشان را دادند که شکست ناپذیر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    0 0
    روحشان شاد
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    0 0
    دقیقا. خدا بیامرزدشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس