اوکراین مدعی نابودی تسلیحات کره شمالی در حمله به مواضع روسیه شد

نیروهای اوکراینی مدعی شدند یک انبار تسلیحاتی متعلق به روسیه که حاوی سلاح‌های ساخت کره شمالی بود را هدف حمله پهپادی قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری کره شمالی، این حمله در نزدیکی شهر کاراچف در منطقه بریانسک روسیه و در حدود ۱۰۰ کیلومتری مرز اوکراین انجام شد. این حمله در حالی صورت گرفته که ادعاهایی مبنی بر ادامه ارسال تسلیحات از سوی کره شمالی به روسیه در ماه‌های اخیر مطرح شده است.

آندری کووالنکو رئیس مرکز مقابله با اطلاعات نادرست اوکراین، در پستی در پیام رسان تلگرام اعلام کرد این حمله به شصت و هفتمین زرادخانه اداره کل موشک و توپخانه روسیه که تحت نظارت وزارت دفاع روسیه است، صورت گرفت.

ستاد کل ارتش اوکراین نیز ساعاتی بعد این حمله را تایید و اعلام کرد که در این انبار، مهمات سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای، از جمله تسلیحاتی که از کره شمالی ارسال شده بود، نگهداری می‌شد.

این حمله پس از آن رخ داد که اوکراین حملات مشابهی را به انبارهای تسلیحاتی در مناطق ورونژ، تیخورتسک و تویر در روسیه انجام داده بود که ادعا می‌شود حاوی تسلیحات ساخت کره شمالی بودند.

با این حال، مسکو گزارش‌هایی مبنی بر حضور نیروهای نظامی کره شمالی در دونباس را رد کرده و آن‌ها را شایعه دانسته است.

اوکراین پیش‌تر ادعا کرده بود که نیروهای کره شمالی بر استفاده از این تسلیحات نظارت دارند.

اگرچه مقامات روسی به‌طور رسمی این حمله را تأیید نکرده‌اند، اما وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲۴ پهپاد اوکراینی در منطقه بریانسک خبر داد. همچنین، وزارت وضعیت‌های اضطراری منطقه‌ای نیز وقوع انفجار در این انبار را تأیید کرد.

تحلیلگران گمانه‌زنی می‌کنند که روسیه به تسلیحات قدیمی کره شمالی وابسته است اما این تسلیحات برای نیروهای روسیه مناسب بوده و قابل مقابله با تجهیزات اوکراینی هستند.

این حملات نگرانی‌هایی را درباره چگونگی استفاده از این جنگ به‌عنوان الگویی برای مداخله کره شمالی و چین علیه نیروهای غربی ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، گزارش‌ها درباره حضور نیروهای کره شمالی در دونباس را تکذیب کرده و آن‌ها را «اطلاعات نادرست» دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس