ان. بی. سی نیوز از محدود شدن اسرائیل برای پاسخ به عملیات موشکی ایران خبر داد

شبکه ان. بی. سی نیوز بامداد شنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی از محدودیت اسرائیل برای پاسخ عملیات موشکی ایران خبر داده است و گفت هنوز در مورد زمان و نحوه واکنش تصمیمی اتخاذ نشده است.

به گزارش مشرق، این مقام‌های آمریکایی که نامشان فاش نشده است، گفتند هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله خواهد کرد یا مبادرت به ترور می‌کند.

این مقام‌ها با تاکید بر اینکه مقام‌های اسرائیلی درباره نحوه و زمان اقدام خود به تصمیم‌گیری نهایی نرسیده‌اند، گفتند که آمریکا نمی‌داند که واکنش اسرائیل چه زمانی انجام خواهد شد.

مقام‌های آمریکایی تاکید کردند که آنها اطلاعاتی درباره اینکه این واکنش امروز انجام خواهد شد، ندارند و اسرائیل جدول زمانی خاصی در این باره با آنها به اشتراک نگذاشته است و هنوز مشخص نیست که آیا مقام‌های اسرائیلی در این مورد به توافقی رسیده‌اند یا خیر.

ان. بی. سی نیوز به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که اسرائیل اطلاعات بیشتری با آمریکا در مورد واکنش خود به پاسخ ایران به اشتراک گذاشته است اما جزئیات زیادی را در خصوص نگرانی‌های امنیتی عملیاتی ارائه نکرده است.
برخی نشان ها بیانگر آن است که بعید است که آمریکا از اقدام اسرائیل حمایت نظامی مستقیم به عمل بیاورد.

بر اساس این گزارش، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه شب در تماسی تلفنی با یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل گفت‌وگو کرد و طرفین به طور کلی درباره واکنش اسرائیل صحبت کردند اما مشخص نیست که آیا گالانت جزئیات بارزی به آمریکا ارائه کرده است یا خیر.

این تماس پس از آن انجام شد که کابینه اسرائیل درباره واکنش به پاسخ موشکی ایران تشکیل جلسه داد اما گالانت اهداف مشخصی را که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت به آستین ارائه نداد.

به گزارش ان. بی. سی نیوز، مقام‌های آمریکایی همچنان از اسرائیل می‌خواهند که واکنش خود را متناسب‌سازی کند و به اهداف نظامی توجه کرده و از هدف قرار دادن تاسیسات نفتی، گازی و هسته‌ای خودداری کند.

مقام‌های آمریکایی گفتند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس هفته گذشته خود درباره جزئیات این اقدام صحبت نکردند و بایدن قویا از نتانیاهو خواست به اوضاع بشردوستانه در غزه و لبنان تمرکز کرده و به درگیری‌ها پایان دهد.

به نوشته ان. بی. سی نیوز، بایدن همچنین درخواست کرد که اسرائیل درباره دشوار بودن کسب موفقیت در جنگ لبنان را مورد توجه قرار داده و ممکن است که با تهدیدی قوی از سوی ایران مواجه شود.

موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    1 0
    اگر آمریکا نمی داند که اسراییل کی حمله خواهد کرد ولی بداند زمان حمله ایرانو برحورد موشک های هایپرسونیک هفت دقیقه بعد از اولین رهگیری موشک اسراییل در اطراف آسمان ایران عزیز است
  • US ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    2 0
    فقط اقدانبه پاسخ ویرانگر بکنید تا متوجه شود ، اقدامش علیه ایران بزرگ با پاسخ هولناک روبرو خواهد شد
  • مهدی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    1 0
    رژیم صهیونیستی یک پایگاه نظامی است که ستاد فرماندهی آن در پنتاگون است،تمام عملیات و زمانبندی با هدایت اطلاعاتی و نظامی آمریکا انجام میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس