کد خبر 1651714
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
فعالیت ۱۰۰۰ واگن در مترو تهران/تأمین اعتبارات برای اورهال واگن‌ها

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به علل فرسودگی ناوگان متروی پایتخت، جزئیات تأمین اعتبارات برای اورهال واگن‌ها را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درباره علل فرسودگی ناوگان متروی پایتخت، بیان داشت: سال‌ها است که هیچ واگن تازه‌ای وارد ناوگان مترو نشده و مجموع واگن‌های فعال در خطوط داخلی شهر حدود ۱۰۰۰ دستگاه است. این در حالی است که به خاطر افتتاح ایستگاه‌های تازه در مناطق مختلف و افزایش ترافیک، نیاز شهروندان به استفاده از این مُد حمل‌ونقلی تصاعدی در حال افزایش است.

وی با اشاره به فرسودگی مفرط ناوگان متروی تهران، اضافه کرد: در همین راستا از ابتدای شروع به کار شورای ششم، تلاش‌ها برای احیای قرارداد خرید ۷۹۱ دستگاه واگن که از سال ۹۵ روی زمین مانده بود، آغاز شد. با همراهی دولت همه ۱۵ درصد پیش‌پرداخت موردنیاز برای فعال شدن قرارداد، تأدیه شد. آن‌طور که شرکای چینی تعهد داده‌اند، نخستین گروه از واگن‌های جدید تا اواخر امسال وارد کشور خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران هم‌چنین با یادآوری پروژه «واگن ملی»، اظهار داشت: کنسرسیومی برای ساخت ۱۱۳ دستگاه واگن نیز میان مجموعه مدیریت شهری، جهاد دانشگاهی، معاونت علمی و بخش خصوصی شکل گرفته است. اولین رام قطار ملی به‌طور کامل ساخته و پس از اخذ تأییدیه‌های ایمنی هم‌اکنون در خطوط مختلف تونلی پایتخت مشغول سرویس‌دهی است.

محمدخانی درباره تعمیرات اساسی واگن‌های فرسوده نیز چنین توضیح داد: به‌صورت تقریبی ماهی ۱۱ واگن فرسوده متروی تهران مورد اورهال قرار می‌گیرد که تا امروز بیش از ۱۵۰ واگن فرسوده به صورت اساسی تعمیر و به خطوط سرویس‌دهی به شهروندان بازگشته‌اند. هم‌چنین فقط در سال گذشته (۱۴۰۲) بالغ بر ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان انواع قطعات یدکی برای بروزرسانی و تعمیر واگن‌های مترو خریداری شده است.

وی درباره جزئیات تأمین اعتبارات برای اورهال واگن‌های فرسوده مترو، تصریح کرد: تنها در سال گذشته (۱۴۰۲) بالغ بر ۷۸۰ میلیارد تومان نقدینگی، معادل سه برابر سال ۱۴۰۱، برای تأمین قطعات و اورهال اختصاص یافت و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز برای گواهی انجام کار در سال ۱۴۰۲ ثبت شد.

سخنگوی شهرداری تهران حل مشکل اختلال در حرکت قطارها، شلوغی بیش از اندازه برخی ایستگاه‌ها در زمان پیک و کاهش سرفاصله حرکت سرویس‌ها را در گرو تأمین واگن‌های جدید برای ناوگان زیرزمینی پایتخت دانست و افزود: امیدواریم با عملیاتی شدن قرارداد ۷۹۱ دستگاه و اضافه شدن تدریجی واگن‌های ملی، مجموع واگن‌های متروی تهران به بیش از دو برابر وضع فعلی افزایش یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    0 0
    دمش گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس