کد خبر 1652084
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
پسکوف: اظهارات هریس درباره پوتین بیانگر تحمیل عقاید آمریکا به کل جهان است

سخنگوی کرملین گفت ادعای معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره رئیس‌جمهور روسیه و «دیکتاتور قاتل» خطاب کردن او نشان می‌دهد که چگونه سیاستمداران در واشنگتن به دنبال اعمال دیدگاه‌های خود در جهان هستند.

به گزارش مشرق، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی از شبکه سی‌بی‌اس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را «دیکتاتور قاتل» خواند.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به ادعای هریس گفت: «تشکیلات بلندپایه سیاسی ایالات متحده آمریکا به‌ظاهر با چنین فرهنگ سیاسی آمیخته شده است. ادعای هریس نشان می‌دهد که چگونه سیاستمداران در واشنگتن به دنبال اعمال دیدگاه‌های خود در جهان هستند.»

این درحالیست که اخیرا «باب وودوارد» خبرنگار مشهور آمریکایی که به‌عنوان یکی از روزنامه‌نگاران تحقیقی شهرت یافته است، در تازه‌ترین کتاب خود تحت عنوان «جنگ» با اشاره به روابط «نزدیک» دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین نوشت: «در سال ۲۰۲۰ و در اوج همه‌گیری کووید-۱۹، ترامپ (رئیس‌جمهور سابق آمریکا) دستگاه‌های تست کووید را برای مصرف شخصی پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) برای او ارسال کرد.»

اما این روزنامه‌نگار آمریکایی در ادامه مدعی شد پوتین به همتای آمریکایی خود گفته که «لطفا به هیچ‌کس نگو که این دستگاه‌ها را ارسال کردی، چون همه خشمگین‌ خواهند شد. آن‌ها به من اهمیتی نمی‌دهند، بخاطر خودت می‌گویم»؛ مواردی که البته پیشتر توسط سخنگوی کرملین رد شدند.

«دیمیتری پسکوف» در ادامه واکنش خود تاکید کرد: «این احتمالا ماهیت همان مدل روابط بین‌الملل است که آنها می‌کوشند آن را به کل جهان تحمیل کنند؛ مدلی که کمتر کسی در جهان آن را می‌پسندد.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امریکا بزرگترین قاتل IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    2 0
    امریکا بزرگترین قاتل و جنگ افروز جهان است !! .... این موضوع به معنی تبرنه سایر جنایتکاران نیست !! ... اما امریکا در جنایت ، اول است !!
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    0 0
    لابد خود هریس و بایدن و نتانیابو هم دیو و شیطان هایی از جنس آتش جهنم برای زمین یان هستند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس