کد خبر 1652205
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
1

نشریه چشم انداز فردا متعلق به لطف الله میثمی طی مقاله ای نوشت: شعار پزشکیان با عبارت «برای ایران، با ایرانیان، بر اساس حق و عدالت»، گزاره‌ای نیکو، اما ناقص است.

سرویس سیاست مشرق- نشریه متعلق به طیفی از ملی- مذهبی‌ها شعار «برای ایران با ایرانیان» مسعود پزشکیان را ناقص خواند و تاکید کرد در صورت عدم اضافه شدن 3 مولفه دیگر به این شعار، دولت چهاردهم، دولتی شکست خورده خواهد بود!

نشریه چشم انداز فردا متعلق به لطف الله میثمی طی مقاله ای نوشت: شعار پزشکیان با عبارت «برای ایران، با ایرانیان، بر اساس حق و عدالت»، گزاره‌ای نیکو، اما ناقص است. این گزاره آنگاه کامل می‌شود که سه مفهوم بنیادینِ «آزادی، حقوق بشر و دموکراسی» به آن افزوده شود و سرمشق رئیس‌جمهور و هیئت دولت وی قرار گیرد. بدین‌سان، می‌توان دریافت که سیاست‌ها، تصمیم‌ها و اقدام‌های دولت در مسیر خواسته‌ها و مطالبات شهروندان ایران از نظام حکومتی و دولت است و سامانه نمایندگی به‌طور نسبی تحقق یافته است.

به نوشته این نشریه، اگر رئیس‌جمهور و دولت او آینه تمام‌نمای اکثریت ۸۰ درصدی ملت ایران نباشند و در سخن وعده‌های دلگرم‌کننده بدهند، اما در عمل؛ یعنی در ترکیب وزیران و خط‌مشی‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت، سازهای دیگر بنوازند و کارهای دیگر بکنند فرجام محتوم این دولت، ناکامی و شکست خواهد بود. این اتفاق خسارت‌بار و ویرانگر، ایران و ایرانیان را در مخاطرات سهمگین قرار می‌دهد و ممکن است کشور را به‌سوی هرج‌ومرج، بی‌ثباتی و «بی‌دولتی» سوق دهد.

مطالب مطرح شده از سوی این نشریه ملی- مذهبی ها نشان می دهد که آنان نیز در تلاش برای تحمیل مطالبات خود به دولت بوده و توجهی به این نکته ندارند که دولت چهاردهم بر اساس شعار اصلی خود یعنی عدالت و انصاف بر مصدر امور قرار گرفته و حتی در دوران تبلیغات انتخاباتی نیز شعارهای مورد تاکید اصلاح طلبان و ملی – مذهبی را نیز مورد اشاره قرار نداده بود.

از دیگر سو بخشی از این جریان آمریکایی که در انتخابات ریاست جمهوری انتخابات را تحریم کرده بودند هم اکنون در حال نسخه پیچی برای دولتی هستند که بر اساس انتخاب رای دهندگانی روی کار آمده که کنش در ساختار را دنبال می‌کنند.

همچنین بیان این تهدید که در صورت اضافه نشدن شعارهای مورد تاکید این طیف کشور به سمت هرج و مرج خواهد رفت گواه فشار به دولت برای تسلیم در برابر خواست برساختارهایی است که ابایی از رادیکال کردن فضا ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس