آتش نشانی

اعتصاب کارکنان راه آهن در ایتالیا در اعتراض به شرایط کاری منجر به لغو برخی ترددهای ریلی از جمله در قطارهای منطقه‌ای و سریع السیر و سرگردانی مسافران شد.

به گزارش مشرق به نقل از "اس ار اف" سوئیس، به دلیل اعتصاب کارکنان راه آهن، بسیاری از خطوط ریلی در ایتالیا از کار افتاده و قطارها حرکت نمی کنند.

این اعتصاب ۲۴ ساعته از شامگاه شنبه آغاز شد و تا ساعت ۲۱ امروز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

به گفته SBB، اتصالات به سوئیس و از سوئیس نیز تحت تأثیر قرار گرفته است. SBB همچنین اشاره کرد که جدول زمانی آنلاین درباره لغو حرکت قطارها به روز نیست.

راه آهن دولتی ایتالیا از قبل اعلام کرده بود که این اعتصاب احتمالاً منجر به لغو حرکت قطارها در خطوط منطقه ای و قطارهای سریع السیر خواهد شد. کارکنان راه‌آهن دولتی ایتالیا و شرکت منطقه‌ای لومبارد Trenord در این اعتصاب ها مشارکت دارند.

این اعتصاب ها توسط فدراسیون های صنفی برگزار شد. آنها خواستار تمدید قراردادهای جمعی هستند. اتحادیه ها همچنین به حقوق ناکافی و تهدید دائمی حملات به کارکنان حمل و نقل عمومی اعتراض دارند. با توجه به حملات مکرر، اتحادیه ها خواستار اقدامات احتیاطی بیشتر برای کارکنان حمل و نقل عمومی هستند.

تمهیداتی برای مسافرانی که در اثر این اعتصاب ها سرگردان شده اند از طرف شرکت راه آهن سوئیس اندیشیده شده است.

دو اتحادیه کارگران بخش حمل و نقل ریلی ایتالیا چندی پیش با صدور بیانیه ای از اعتصاب ۲۴ ساعته کارگران این کشور که از روز ۱۲ اکتبر (۲۱ مهرماه) آغاز شد خبر داده بودند.

دو اتحادیه کاگری CUB و SGB با انتشار این بیانیه اعلام کردند که اعتصاب سراسری کارکنان راه آهن ایتالیا از ساعت ۲۱ روز ۲۱ مهرماه به مدت ۲۴ ساعت آغاز خواهد شد.

این اتحادیه ها اعلام کرده بودند که برنامه ریزی این اعتصاب سراسری در ایام پیک شلوغ پایان هفته (روزهای شنبه و یکشنبه) منجر به ایجاد اختلال در برنامه سفر شهروندان و عدم توانایی دولت در مدیریت ترافیک خواهد شد.

کارگران بخش حمل و نقل ریلی ایتالیا در بیانیه خود، خواستار تغییرات گسترده در وضعیت قراردادهای کاری، افزایش دستمزد و ایمنی محل کار شده اند. خبرها حاکی از انجام برنامه ریزی کارگران دیگر بخش های حمل و نقل ایتالیا از جمله حمل و نقل هوایی و جاده ای در ماه اکتبر است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس