به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات آمریکا نوشت:

در حالی که رقابت جهانی برای منابع و فناوری‌های پیشرفته شدت می‌گیرد، ایالات متحده آمریکا استراتژی جدیدی را برای حفظ برتری نظامی و اقتصادی خود، به ویژه در برابر چین، در پیش گرفته است. کارشناسان امنیت ملی آمریکا بر این باورند که تقویت پایه‌های اقتصادی کشور، کلید حفظ قدرت نظامی است.

یکی از چالش‌های اصلی، وابستگی به تولیدات و خدمات از کشورهایی مانند چین است.

برای مقابله با این چالش، دولت آمریکا در نظر دارد با ارائه مشوق‌های اقتصادی، تولید داخلی را تقویت کند و همزمان، تعرفه‌هایی را بر محصولات وارداتی در بخش‌های کلیدی مانند باتری‌های پیشرفته اعمال نماید. این اقدامات با هدف بازگرداندن سرمایه‌گذاری‌ها به خاک آمریکا و کشورهای متحد صورت می‌گیرد.

در بخش انرژی نیز تحولاتی در راه است. از سال ۲۰۱۸ که آمریکا به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شد، سیاستگذاران به دنبال احیای "تسلط بر انرژی" هستند. افزایش تولید نفت و گاز طبیعی، علاوه بر تقویت امنیت اقتصادی، می‌تواند وابستگی به محصولات انرژی چین را کاهش دهد. با این حال، مقامات تأکید دارند که باید تعادلی میان سوخت‌های فسیلی و انرژی‌های تجدیدپذیر برقرار شود.

در عرصه بین‌المللی، آمریکا به دنبال گسترش همکاری‌های نظامی و اقتصادی با متحدان سنتی و کشورهای در حال توسعه است. هدف از این اقدام، ایجاد جبهه‌ای متحد در برابر نفوذ اقتصادی چین است. به عنوان مثال، مذاکرات برای انعقاد قراردادهای تجاری با کشورهای غنی از منابع مانند استرالیا و همکاری با نیروهای متخصص در هند و اسرائیل در جریان است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس