کد خبر 1652476
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
نشست امنیتی در تایوان برای بررسی رزمایش چین

در پی برگزاری رزمایش بزرگ چین اطراف تایوان، وزارت دفاع این جزیره این رزمایش را محکوم کرده و شورای امنیت داخلی آن نیز تشکیل جلسه داد.

به گزارش مشرق، آغاز رزمایش دریایی-هوایی بزرگ ارتش چین در آب‌های اطراف تایوان، با واکنش تند مقامات محلی این جزیره همراه شد.

وزارت دفاع دولت منطقه‌ای تایوان امروز (دوشنبه) ضمن محکوم کردن این رزمایش دریایی بزرگ چین، چنین اقداماتی را تحریک‌آمیز توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «فرماندهی شرقی ارتش چین اعلام کرد که تمرین‌های نظامی مشترکی را در آب‌های اطراف و حریم هوایی نزدیک تایوان انجام خواهد داد. نیروهای مسلح تایوان این اقدامات غیرمنطقی و تحریک‌آمیز را به شدت محکوم می‌کنند».

این وزارتخانه تصریح کرد که نیروهای مسلح تایوان قصد دارند حجم متناسبی از نیروی نظامی را برای واکنش نشان دادن به این رزمایش مستقر کنند.

طبق این گزارش از سوی دیگر، مقامات عالی‌رتبه امنیتی تایوان نشستی اضطراری را برای بررسی این رزمایش برگزار کردند.

«جوزف وو» دبیرکل شورای امنیت ملی تایوان توضیح داد: «جلسه‌ای در سطح عالی درمورد امنیت ملی تشکیل شده است. در پاسخ به تهدید ناشی از قدرت نظامی چین، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولت تایوان، اقدامات مربوطه را انجام داده‌اند».

او با بیان اینکه نیروهای مسلح تایوان به تهدید ناشی از قدرت نظامی چین پاسخ خواهند داد، گفت: «در صورتی که این رزمایش‌ها تاثیری بر اقتصاد و جامعه داشته باشد، مسئولان اداری نیز به نوبه خود آمادگی انجام اقدامات لازم را خواهند داشت».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس