سفر آقای قالیباف به لبنان موجی از امید را در لبنان ایجاد کرد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: نماز جمعه نصر و سفر دولتمردان به لبنان و کشورهای منطقه موجی از امید و اقتدار را داخل کشور و در میان مردم مظلوم لبنان ایجاد کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین سفرهای دولتمردان به لبنان و کشورهای منطقه را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: پس از طوفان الاقصی وعده صادق ۱ و وعده صادق ۲ شرایطی که در لبنان غزه و منطقه حاکم است، ویژه است.

وی به مظلومیت مردم لبنان و غزه اشاره کرد و افزود: فجایعی که در لبنان و غزه رخ می‌دهد روح هر انسانی را جریحه‌دار می‌کند، ما در دوران خود شاهد این هستیم که انسان می‌تواند به اسفل‌السافلین و پست‌ترین مراتب وجود، مانند نتانیاهو در رژیم صهیونیستی برسد و این چنین سفاک و خونخوار باشد. همانطور که شمر، یزید و سنان به این سفاکی رسیده بودند.

دبیرکل جامعه اسلام مهندسین خاطرنشان کرد: انسان می‌تواند به اعلی علیین نیز برسد، همچون شهدای بزرگوار عاشورا و مظلومینی که امروز در غزه و لبنان به شهادت می‌رسند. در چنین رخدادهایی مواجهه از جنبه‌های عملی و ابعاد روانی مهم است؛ مقام معظم رهبری فرمودند کمک به مردم لبنان بر همه مسلمانان جهان فرض است، یعنی واجب است هر کس می‌تواند قدمی و یا قلمی و حتی درهمی کمک بکند؛ این وظیفه شرعی همه ما است.

باهنر، امیدبخشی به مردم مظلوم لبنان و غزه را موضوعی مهم دانست و ادامه داد: بعد از عملیات وعده صادق ۲ و فجایعی که در لبنان رخ داد و رهبران جبهه مقاومت و سید حسن نصرالله به شهادت رسیدند، رئیس جمهور کشورمان و دولتمردان سفرهای خوبی در منطقه به ویژه لبنان انجام دادند. سفر آقای عراقچی در شرایط درگیری لبنان و اوضاع نابسامان و تهدیدهایی که از طرف رژیم صهیونیستی انجام می‌شد، بسیار حائز اهمیت بود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین حضور پرصلابت مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر را بسیار حائز اهمیت و مؤثر بر افزایش امید و اقتدار مردم لبنان و هموطنان خودمان دانست و گفت: در شرایطی که تهدیدهای بسیاری علیه امنیت کشورمان انجام می‌شد و حتی برخی از دلسوزان اظهار می‌کردند که شرایط عادی نیست و خطر در پیش است و نباید رهبری نماز را اقامه کنند، به لطف خداوند نماز جمعه نصر با رهبری انقلاب و با اقتدار کامل انجام شد. این اتفاق بسیار مؤثر و ارزشمند بود.

باهنر افزود: سفر آقای قالیباف به بیروت یک اقدام بسیار به‌هنگام و پسندیده بود؛ چرا که در اوج تهدیدهای رژیم صهیونیستی که اعلام می‌کرد هیچ پروازی نباید از سوی ایران به لبنان انجام شود، آقای قالیباف خودش هدایت هواپیما را نیز بر عهده گرفت و در فرودگاه بیروت فرود آمد. آقای قالیباف در مناطق آوارشده لبنان حاضر شد و با مردم صحبت کرد. با این اقدام هم توانست دل مردم لبنان را به دست آورد، همینطور در داخل کشور موجی از اقتدار را ایجاد کرد.

وی گفت: این سفرها نشان می‌دهد که مقام‌های ما نیروهای جنگ و جبهه بودند و در مواقع حساس از همه علایق مادی خود می‌گذرند، برای اینکه بتوانند به وظایف مذهبی و ملی خودشان عمل کنند. رئیس مجلس ما نیز در لبنان اعلام کرد که ما بچه جنگ هستیم و همین اقدام‌ها است که امید را به شیعیان، مسلمانان و آزادی‌خواهان دنیا مخابره می‌کند. ایران اسلامی امروز توانسته است از مواضع به‌حق و مقتدرانه خود دفاع کند و این موضوع را خدمت مقام معظم رهبری تبریک می‌گویم و به آقای قالیباف می‌گویم که واقعاً گل کاشتی، دستت درد نکند. به امید خدا همه ما توفیق داشته باشیم که وظیفه خودمان عمل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس