ورود نخست‌وزیر ارمنستان به تهران

«نیکول پاشینیان» در جریان نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در مسکو طی دیدار غیررسمی به رئیس جمهور آذربایجان امضای قرارداد صلح را پیشنهاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، یک مقام بلندپایه کشور ارمنستان به رسانه‌های این کشور گفته است که نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور در حاشیه نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع که هفته پیش در مسکو برگزار شد، به الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان پیشنهاد کرده طی یک دیدار دوجانبه توافقنامه صلح امضا کنند.

یک عضو ارشد حزب پیمان مدنی ارمنستان به خبرگزاری آرمن‌پرس این کشور گفت که پاشینیان در حاشیه این نشست طی یک دیدار غیررسمی به همتای آذری خود برای یک نشست دوجانبه پیشنهاد داده است.

این مقام ارمنی گفت که پاشینیان علاوه بر این برگزاری یک نشست دو روزه بین وزرای خارجه دو کشور و متعاقب آن امضای قرارداد صلح را پیشنهاد کرده است.

پیش از این، پاشینیان گفته بود که ایروان و باکو بر سر ۸۰ درصد توافقنامه صلح به توافق رسیده اند و به آذربایجان پیشنهاد کرده است نکاتی را که قبلاً توافق شده بود، امضا کند.

این خبر در حالی در رسانه‌های ارمنی منتشر شده است که «واهاگن خاچاطوریان» رئیس جمهور این کشور پیش بینی کرد ایروان و باکو تا پایان سال جاری میلادی پیمان صلح دوجانبه را امضا کنند.

خاچاطوریان گفته است که جمهوری آذربایجان برخی مسائل را مطرح می‌کند که همه چیز را به تاخیر می‌اندازد. آنچه در سال‌های گذشته انجام شده و اکنون به آن دست یافته و ظاهراً در مرحله پایانی هستیم، به آسانی به دست نیامده است.

خاچاطوریان که برای شرکت در همایش بین‌المللی ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه به ترکمنستان رفته بود، ادامه داد: اقدام های انجام شده در راستای برقراری صلح نتیجه یک کار طولانی مدت و مفصل بوده که همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهوری ارمنستان گفت: آنچه در قفقاز جنوبی و فراتر از آن رخ می دهد یادآور این نکته است که دستیابی به صلح در یک روند طولانی بهتر از آن است که در پی آن نبوده و روزی از خواب بیدار شویم و خود را در میانه جنگ ببینیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس