شکایت دیگر لبنان به شورای امنیت سازمان ملل درباره حملات رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرد: شکایت جدیدی در خصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان به شورای امنیت ارائه کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه لبنان گفت که در شکایت جدید تأکید شده که «اسرائیل» به دنبال آن است تا با زور و با استفاده از ابزارهای نظامی، دیدگاه امنیتی خود را در منطقه تحمیل کند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: ما از شورای امنیت درخواست کرده‌ایم تا «اسرائیل» را ملزم به اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ از طریق توقف فوری اقدامات خصمانه و متجاوزانه کند.

پیشتر نیز لبنان اعلام کرده بود که پس از حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) و درخواست خروج آنها از جنوب لبنان؛ بیروت از تل آویو در شورای امنیت و سازمان ملل شکایت می‌کند.

لبنان همچنین درخصوص آثار حملات رژیم صهیونیستی و پیامدهای آن بر بخش آموزشی در این کشور، به شورای امنیت و سازمان ملل شکایت خواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر با توهم تضعیف قدرت نظامی حزب‌الله، حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت لبنان، حملات رژیم صهیونیستی به این کشور از اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ شهید و بیش از ۱۰ هزار زخمی بر جای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس