.

شرکت هواپیمایی زاگرس با ارسال پیامک های تاخیر در پرواز ، حقوق شهروندان را در پیش چشم نهادهای نظارتی و قضایی به سخره گرفته است!

به گزارش مشرق، شرکت هواپیمایی زاگرس که برای روز چهارشنبه ۲۵ مهر ماه از تهران به مقصد مشهد اقدام به فروش بلیت برای ساعت ۲۰:۳۰ کرده بود، روز گذشته با ارسال پیامکی تاخیر ۴۵ دقیقه ای را در پرواز اعلام کرد.

در شرکت هواپیمایی زاگرس چه می‌گذرد؟/ ناظران قضایی چه می‌کنند؟

این شرکت برای امروز هم مجددا پیامک دیگری برای مسافران ارسال کرده و تاخیر ۶ ساعته در پرواز را اطلاع رسانی کرده و اعلام کرده پرواز ۲۵ مهر در روز ۲۶ مهر و در ساعت ۳:۱۰ دقیقه بامداد صورت می پذیرد.

آیا مدیران این شرکت هواپیمایی درکی از آثار و پیامدهای این تاخیرها دارند؟ آیا می دانند تاخیر ۷ ساعته در یک پرواز داخلی و موکول کردن آن به نیمه شب( به شرط آنکه تا ساعات آینده پیامک تاخیر مجدد ارسال نشود!) چه آثار و تبعات سویی برای مسافران به همراه دارد؟

در شرکت هواپیمایی زاگرس چه می‌گذرد؟/ ناظران قضایی چه می‌کنند؟

مسافری که به امید یک سفر هوایی در ابتدای شب و استراحت کامل برای حاضر شدن در قرار کاری فردا صبح، اقدام به خرید بلیت برای اوایل شب می کند و سپس به دلیل تاخیر پرواز، مجالی برای استراحت شبانه پیدا نمی کند و فردا خسته و خواب آلود باید سرقرار مهم کاری اش حاضر شود چه شرایطی به او تحمیل شده است؟

مسافری که برای یک سفر چند ساعته زیارتی برنامه ریزی کرده و بلیت برگشت خود را ۶ صبح فردا گرفته، آیا پس از رسیدن به فرودگاه هاشمی نژاد مشهد، امکان بیرون رفتن از فرودگاه و رفتن به زیارت را پیدا می کند؟

مسافری که از مشهد برای انجام کاری به تهران آمده و برای برگشت باید ساعت های متمادی را در مهرآباد بگذراند، چه کسی پاسخگوی این اتلاف وقت ها خواهد بود؟

به راستی ناظران قضایی که شعار پیگیری و تامین حقوق شهروندی را می دهند، با این تاخیرها و ضرر و زیان ها چه می کنند؟ اگر واقعا در جهت استیفای حقوق شهروندان کاری انجام می دهید، لطفا پاسخگوی مطالبات مردم باشید.

به گزارش مشرق، مهدی خنجری بازرس کل راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور در آبان سال گذشته در نامه‌ای به محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، نسبت به وضعیت تاخیرها و کنسلی متعدد پروازها هشدار داده بود و خواستار بازرسی منظم از نحوه عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش آن‌ها نیز شده بود.

خنجری در این نامه یادآورشده بود: به منظور اصلاح و تمشیت امور و جلوگیری از ادامه تضییع حقوق عامه ضمن ابلاغ هشدار قانونی موضوع بند (ج) ماده (۱۱) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده (۴۲) آیین نامه اجرایی قانون، نسبت به بازرسی منظم از نحوه عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش آنها و نظارت بر برنامه ریزی پرواز، توزیع و فروش بلیت همچنین رسیدگی به وضعیت مسافران پروازهای لغو شده و تأخیری طبق مقررات حقوق مسافر اقدام و در خصوص متخلفان و اشخاص گرداننده بازار سیاه ضمن معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی نتیجه اقدامات با قید تسریع ظرف یک هفته به این بازرسی امور منعکس کنند.

اما با گذشت یک سال از این انتشار این نامه همچنان می بینیم که شرکتی مثل زاگرس اینگونه باعث اتلاف وقت مسافران خود می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    1 0
    افتضاحه
  • بوشیدو IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    زاگرس همیشه همینجور بوده چیز تازه ای نیست که
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    گزارشگر احتمالا خودش به تازگی قربانی این موضوع شده. وگرنه برای ما تازگی نداره..
  • DE ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 1
    جواب: خود مختاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس