کد خبر 1653483
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
واکنش شدید حماس به اظهارات اخیر وزیر خارجه آلمان

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای به شدت به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آلمان در خصوص حمایت برلین از حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، اظهارات اخیر «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان در خصوص حمایت برلین از حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی ساکن غزه واکنش شدید جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را در پی داشت.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن این سخنان اعلام کرد: ما اظهارات بی‌شرمانه وزیر امور خارجه آلمان را نقض روشن و آشکار کنوانسیون جلوگیری از کشتار جمعی‌ مصوب‌ سال ۱۹۴۸ میلادی می‌دانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اظهارات وزیر امور خارجه آلمان اذعان روشن و آشکار به مشارکت در حمایت از تجاوز مداوم اشغالگران و پوشش ارتش آنان برای ارتکاب جنایت‌های نسل‌کشی بیش‌تر است.

جنبش حماس بیان کرد: این اظهارات حقیقت موضع آلمان در حمایت و مشارکت در جنایت‌های تحمیل گرسنگی و تشنگی به ملت ما در نوار غزه و نسل‌کشی علیه آنان را رسوا می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مسئولیت کامل عواقب خطرناک و پیامدهای سیاسی، حقوقی، اخلاقی و انسانی سخنان وزیر خارجه آلمان بر عهده دولت این کشور است.

جنبش حماس بیان کرد: از دادگاه بین‌المللی کیفری می‌خواهیم که اظهارات وزیر امور خارجه آلمان را به عنوان دلیل دیگری برای مشارکت دولت این کشور در نسل‌کشی ساکنان غزه در نظر بگیرد.

همچنین حماس خواهان تجدیدنظر دادگاه بین‌المللی کیفری در ردکردن شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان به اتهام نقض کنوانسیون جلوگیری از نسل‌کشی از طریق تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح‌های مورد استفاده در تجاوز به غزه شد.

حماس تصریح کرد: از دادگاه بین‌المللی کیفری می‌خواهیم که فوراً اقداماتی فوق‌العاده برای مجبورنمودن آلمان به توقف صادرات تسلیحات به رژیم اشغالگر را اتخاذ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    1 0
    وزیرخارجه المان غلط زیادی کرده.خیلی وحشی تروخونخوارترازهیتلر نیست،که تهش سرنگون شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس