کد خبر 1653849
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
طلای جهانی مرز ۲۷۰۰ دلار را هم شکست

طلا برای اولین بار از مرز ۲۷۰۰ دلار عبور کرد تا رکورد شکنی خود را افزایش دهد.

به گزارش مشرق، قیمت طلا برای اولین‌بار به بالای ۲۷۰۰ دلار در هر اونس رسید، زیرا نگرانی‌ها در مورد تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و رقابت انتخاباتی آمریکا سرمایه‌گذاران را وادار به هجوم به مکان امن کرده است.

طلا با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۷۱۱ دلار و ۹۹ سنت در هر اونس رسید که بالاترین رکورد را شکست. سرمایه‌گذاران معمولاً در زمان عدم اطمینان ژئوپلیتیک و اقتصادی به دنبال امنیت در طلا هستند.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و یک رالی چهار روزه را شکست. دلار ضعیف‌تر، شمش را برای بسیاری از خریداران ارزان تر می‌کند، زیرا قیمت آن بر اساس ارز ایالات‌متحده است. قیمت طلا در این هفته پس از گزارش‌های آمریکا در روز پنجشنبه، حدود ۲ درصد افزایش یافته است.

خرده‌فروشی در سپتامبر بیش از پیش‌بینی‌ها تقویت شد و ادعاهای بیکاری به طور غیرمنتظره کاهش یافت و این دیدگاه را تقویت کرد که اقتصاد به رکود نزدیک نیست. محیط‌های با نرخ بهره بالاتر معمولاً طلای بدون بازده را تحت فشار قرار می‌دهند.

شمش یکی از قوی‌ترین کالاهای سال ۲۰۲۴ است که تا کنون بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است. با آغاز چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه گذشته، خوش بینی به کاهش نرخ بهره باعث افزایش اخیر شد. خرید قوی بانک مرکزی نیز ستون حمایتی طولانی مدت از قیمت طلا بوده است. سرمایه گذاران غربی نیز به افزایش قیمت‌ها کمک کرده‌اند. برای بسیاری در صنعت، چشم‌انداز از اینجا حتی صعودی‌تر است.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره، پالادیوم و پلاتین همگی صعود کردند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس