کد خبر 1654002
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
محورهای سخنرانی عراقچی در نشست وزرای خارجه ۳+۳

سومین نشست وزرای امورخارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای ۳+۳ روز جمعه در استانبول ترکیه برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این نشست که با حضور وزرای امورخارجه ایران، ترکیه, روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار شد، حل و فصل مسائل قفقاز جنوبی از طریق گفتگو و راه های توسعه و تقویت همکاری و همگرایی در منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس بیانیه نهایی این نشست مقرر گردید علاوه بر تعامل بین ساختارهای دولتی، تسهیل تعاملات مردمی و همکاری های فرهنگی، علمی، آموزشی و گردشگری در دستور کار قرار گیرد.

سیدعباس عراقچی وزیر امورخارجه کشورمان طی سخنانی برگزاری نشست های وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه ای ۳+۳ را نمادی از اراده این کشورها برای حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه ذکر کرد.

وی با استقبال از پیشرفت در روند مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان، احترام به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، مرزهای شناخته شده بین المللی و اجتناب از توسل یا تهدید به استفاده از زور را لازمه صلح پایدار در منطقه اعلام کرد.

وزیر امور خارجه‌ کشورمان با اشاره به تداوم جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، سکوت آمریکا و برخی کشورهای غربی در مقابل این جنایات را نمادی از رفتار ریاکارانه آنها دانست.

عراقچی خواستار توقف حمایت سیاسی و نظامی این کشورها از رژیم صهیونیستی و اقدام جدی جامعه جهانی برای توقف این رژیم در تداوم نسل کشی در غزه و جنایات علیه بشریت و حمله به مراکز درمانی، بهداشتی، آموزشی و مذهبی شد و بر لزوم ارسال فوری کمک های بشردوستانه به آوارگان غزه و لبنان تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس