کد خبر 1654725
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
انوشیروانی: رفتار پانزوان در شان کمیته فنی نبود/ ورزشکاران پناهنده در اوج پشیمانی هستند

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به مسابقات جهانی جوانان در اسپانیا گفت: همه باید تقصیر خود را بپذیریم. سرمربی تیم جوانان هم در کمیته فنی رفتار درست نداشت و خودش نامه عدم همکاری را امضا کرد.

به گزارش مشرق، حواشی مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان در اسپانیا تا کنون فروکش نکرده تا جایی که سیدهادی پانزوان سرمربی تیم با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی از پذیرش استعفای خود توسط کمیته فنی گلایه دارد. همچنین داستان فاطمه کشاورز و خروجش از هتل محل مسابقات و عدم بازگشتش به کشور نیز از دیگر حاشیه‌های فدراسیون وزنه‌برداری است.

سجاد انوشیروانی در خصوص شکل‌گیری این مشکلات گفت: اسفندماه سال ۱۴۰۲ نامه‌ای به فدراسیون رسید و از ما خواسته بودند تا مسابقات جهانی ۲ تست دوپینگ از ورزشکاران اعزامی داشته باشیم. ما نیز این نامه را به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ کشورمان (نادو) ارسال کردیم. چون نادوی ایران درگیر المپیک بود زمان این نمونه‌گیری طولانی شد. شرایطی پیش آمد که در نهایت منجر به محرومیت ۶ وزنه‌بردار ما شد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص ناهماهنگی بین کادر فنی و فدراسیون گفت: من که این موضوع را پذیرفتم و عذرخواهی نیز کردم. هم ما و هم کادر فنی مقصر بودیم و باید اشتباه خود را بپذیریم. بعد از بازگشت تیم، کمیته فنی تشکیل شد و عملکرد مربیان مورد بررسی قرار گرفت. در آن کمیته، اعضا با استعفای سیدهادی پانزوان موافقت کردند.

انوشیروانی در واکنش به سوالی در خصوص دخالت در تصمیم کمیته فنی نیز عنوان کرد: اگر پانزوان حرفی از دخالت من زده کم لطفی کرده و خدا ناظر بر تمام اعمال ماست. من یک سری بحث‌ها در کمیته فنی داریم که قابل بازگو نیست. البته باید بگویم رفتار وی در شان کمیته فنی نبود.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری ایران در خصوص فاطمه کشاورز نیز گفت: ما بیش از ۲ سال برای پیشرفت این دختر زحمت کشیدیم و او در جهانی اسپانیا بیشترین شانس کسب مدال بود. کوروش باقری اعتقاد زیادی به توانایی فنی این دختر داشت اما او اردو را ترک کرد. در روزی که وی از اردو فرار کرد شماری از ورزشکاران برای نهار رفته بودند و تعدادی دیگر نیز برای مسابقه در سالن بودند. فاطمه کشاورز جای پاسپورت‌ها را فهمیده بود و در یک لحظه آن را برداشت.

وی ادامه داد: ما در رقابت‌های خارجی گذرنامه را به ورزشکاران تحویل نمی‌دهیم اما واقعیتی که هم وجود دارد آن است که حتی در کشورهای اروپایی برای پناهندگی نیاز به گذرنامه نیست.

دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن در خصوص چرایی پناهندگی برخی از ورزشکاران ایران گفت: باور من این است که یک گروه از ورزشکاران ایرانی در خارج به دنبال فراری دادن ورزشکاران ایرانی هستند. این افراد با استفاده از وعده و وعید روی ذهن جوانان و نوجوانان کار می‌کند و با وعده شیرین آنان را اغفال می‌کنند. اما وقتی شرایط آنان را نگاه می‌کنند در عمل اینگونه نیست.

انوشیروانی افزود: شرایط یکتا جمالی را ببینید، او سه سال است در آلمان زندگی می‌کند اما هنوز تابعیت نگرفته و در المپیک و مسابقات جهانی نیز با پرچم سازمان‌های ورزشی جهان شرکت کرد. او حتی ارتقا رکورد زیادی نیز نداشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
    0 0
    رصازاده باقری باید برگردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس