سی

سیاست خارجی آمریکا اسرائیل را به سوی سیاست نسل‌کشی هدایت کرد. بدون یارانه‌های نظامی عظیم و بی قید و شرط آمریکا، اسرائیل مجبور بود سال‌ها پیش دیپلماسی را با همسایگان خود تمرین کند.

سرویس جهان مشرق - نویسنده و تحلیل‌گر آمریکایی، سونجیو بِری، در یادداشتی در پایگاه خبری «The Intercept»، از هر آمریکایی باوجدان در داخل یا خارج خاک این کشور خواست که علیه سیاست خارجی آمریکا موضع عملی و عینی بگیرد، چرا که به عقیده‌ی او، این اسراییل بدخیم، جنایتکار و بی‌ترمز در نسل‌کُشی بیش و پیش از هر چیز، محصول سیاست خارجی آمریکاست.

به گزارش اینترسپت، سیاست خارجی آمریکا اسرائیل را به سوی سیاست نسل‌کشی هدایت کرد. بدون یارانه‌های نظامی عظیم و بی قید و شرط آمریکا، اسرائیل مجبور بود سال‌ها پیش دیپلماسی را با همسایگان خود تمرین کند.

«نسل‌کُشی» اسراییل مخلوق سیاست خارجی آمریکاست

در حالی که بیروت زیر بمب‌های اسرائیل می سوزد، بر هر دیدگاه ناظری عیان است که آمریکا مدت‌ها است که بدترین نسخه‌ی ممکن اسرائیل را در دامن خود پرورانده است. دهه‌ها سیاست خارجی ایالات متحده، مسیر رو به وخامتِ سیاست و اقدامات نسل‌کشی را در جامعه و دولت اسرائیل پاداش داده و تسریع کرده است. و حالا، با حمایت کامل رئیس جمهور جو بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس، اسرائیل موج به موج افزایش خشونت را در تلاش مداوم خود برای از بین بردن هرگونه مخالفت با گسترش مداوم یک دولت یهودی در سرزمین‌هایی که میلیون‌ها فلسطینی، لبنانی و دیگر مردم در آن‌ها زندگی می کنند، هدایت می کند.

اسرائیلی که امروز می بینیم، بدترین خروجی از میان همه‌ی نسخه‌های محتمل است. دولتی شوونیست، نژادپرست و عامل نسل‌کشی که با عرب‌های مسیحی و مسلمان به عنوان اجسادی که باید خرد و نابود شوند، برخورد می کند. این واقعیت زشت، نتیجه‌ی مستقیم دهه‌ها یارانه‌های نظامی عظیم و حمایت سیاسی ایالات متحده است. بدون این حمایت، اسرائیل مجبور بود سال‌ها پیش با همسایگان خود سازش کند.

حمایت آمریکا از اسرائیل، نخبگان سیاسی اسرائیلی را برابر هر گونه عواقب اقداماتشان کاملا مصون کرده است. در نتیجه، جامعه اسرائیل اکنون به یک مثال وحشتناک در سیاست نسل‌کشی تبدیل شده است. امروز، مقامات اسرائیلی صهیونیستی حتی نوزادان فلسطینی را "تروریست" می نامند، در حالی که تک تیراندازان اسرائیلی در غزه گلوله هایی را در قلب و سر کودکان فلسطینی قرار می دهند، مهاجران یهودی آشکارا رویای استعمار صهیونیستی سرزمین‌های فلسطینی و لبنانی را دارند. و به عنوان پاداش برای هدایت این سیاست های نسل کشی، نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو محبوبیت جدیدی در میان رای‌دهندگان اسراییلی به دست آورده است. در هر مرحله از این مسیر تاریک، بایدن و هریس این تحولات سیاسی را با سلاح های بیشتر و تبلیغات حمایتی طرفدار اسرائیل پاداش داده اند. آخرین اظهارات حمایتی از اسرائیل در مصاحبه هریس در برنامه خبری ایالات متحده موسوم به "۶۰ دقیقه" بود، زمانی که او یک بار دیگر اظهارات پوچ خود را در مورد "حق دفاع از خود" اسرائیل تکرار کرد.

«نسل‌کُشی» اسراییل مخلوق سیاست خارجی آمریکاست

ریشه‌ی آخرین موج های خشونت مخرب را می توان در تلاش های اخیر ایالات متحده برای شکل دادن به یک واقعیت ژئوپلیتیک جدید برای خاورمیانه، که فاقد هر گونه حمایت دموکراتیک واقعی از جوامع تحت تاثیر قرار گرفته است، ردیابی کرد. در چارچوب توافقنامه ابراهیم، هر دو دولت ترامپ و بایدن به دنبال ایجاد اتحاد عمومی بین اسرائیل و سلطنت های نفتی همسایه خاورمیانه بوده‌اند.

این تلاش مداوم برای فلسطینی‌ها هزینه ای واقعی داشته است. اگر اسرائیل بتواند روابط دیپلماتیک کامل با دیکتاتورهای همسایه‌اش برقرار کند، می تواند بدون هیچ هزینه دیپلماتیک منطقه‌ای، به نابودی جامعه فلسطینی ادامه دهد. البته تنها جامعه‌ای که در این مورد صدایش را به گوش رساند، جامعه‌ی رای‌دهندگان اسرائیلی بود که نتانیاهو را به قدرت رساندند. هر دولت دیگری در منطقه که در توافقنامه ابراهیم شرکت کرده است — از جمله مراکش، بحرین و امارات متحده عربی — اساسا غیر دموکراتیک است. در چارچوب این روند به حاشیه‌راندن فلسطینی‌ها تحت توافقنامه ابراهیم بود که یحیی سینوار حماس حملات خشونت آمیز ۷ اکتبر را به سربازان و غیرنظامیان اسرائیلی آغاز کرد. از آن‌جا که ایالات متحده دستور کار توافقنامه ابراهیم را- که آپارتاید را بیشتر تثبیت می کند- پیش می بُرد، حماس تنها کارت واقعی را که در اختیار داشت، بازی کرد: حمله به سربازان و غیرنظامیان اسرائیلی. اسرائیل سپس بمباران گسترده غزه را آغاز کرد، که به سرعت به یک کارزار گسترده پاکسازی قومی و نسل کشی تبدیل شد، با هدف اعلام شده نابودی حماس و مردم فلسطین. حزب الله و حوثی های یمن در طول مسیر با حمله به اسرائیل و منافع اسرائیل پاسخ دادند. تشدید بیشتر اسرائیل-کشتن رهبر سیاسی حماس اسماعیل هنیه در داخل ایران و رهبر حزب الله حسن نصرالله در لبنان — دو دور محاسبه شده از حملات موشکی ایران به اسرائیل را هدایت کرد.

«نسل‌کُشی» اسراییل مخلوق سیاست خارجی آمریکاست

محرک نهایی برای همه این خشونت‌ها، سیاست خارجی آمریکاست... خشونت هایی که امروز در سراسر خاورمیانه می بینیم اساسا توسط مداخله های ایالات متحده در منطقه هدایت می شود. این مداخلات، از ابتکارات دیپلماتیک مانند توافقنامه ابراهیم تا چک سفید بی پایان ایالات متحده در حمایت نظامی از اسرائیل، همه در خدمت محافظت از اسرائیل در برابر فشار و هزینه‌هایی هستند که به طور معمول باید برای سرکوب فلسطینی ها با آن روبرو شود.

واقعیت ساده این است که سیاست خارجی ایالات متحده به همان اندازه خونین و وحشتناک است که همیشه بوده است. در دهه های گذشته، تلفات "قابل قبول" شامل ۱ تا ۲ میلیون غیرنظامی کشته شده در ویتنام، یک میلیون کشته دیگر در اندونزی، کشتار دیکتاتورهای حمایت شده توسط ایالات متحده در سراسر آمریکای لاتین و صدها هزار کشته شده در طول حملات ایالات متحده به عراق و افغانستان بود. مداخلات نظامی و دیپلماتیک امروز ایالات متحده در خاورمیانه نیز تفاوتی ندارد. برای پایان دادن به اقدامات هولناک اسرائیل در خاورمیانه باید سیاست خود آمریکا را تغییر دهیم. این کار با توجه به قدرت و نفوذ قوی شبکه های طرفدار اسرائیل و طرفدار جنگ، اهدا کنندگان و گروه های لابی در داخل ایالات متحده، آسان نیست، اما این کاری است که باید انجام شود و باید تمرکز هر فرد باوجدان، هم در داخل و هم خارج از مرزهای ایالات متحده باشد. سیاست خارجی ایالات متحده مانع اساسی برای عدالت، دموکراسی و صلح در خاورمیانه است، همان‌طور که طبق سوابق، در نقاط دیگر دنیا نیز چنین بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    2 0
    مشکل اصلی خود رژیم کثافت و وحشی آمریکاس که بزرگترین هنرش قتل عامه. از قتل عام سرخپوستان تا لینچ کردن سیاهپوستان تا جزغاله کردن مردم 2 شهر هیروشیما و ناکازاکی تا قتل عام میلیون ها ویتنامی تا شخم زدن عراق و افغانستان با B-52 تا حالا. البته گاو ماهواره منفی میده و منکر حقایق تاریخ ه.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    1 0
    هههه. بازم عکس مقامات حمال آمریکایی. از کاملا هریس همجنسباز آشغال گرفته تا ترامپ و بایدن عمله. تو غرب جز زباله چیزی نیست؟ یعنی یه آدم حسابی پیدا نمیشه؟
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    0 0
    رحمت یر شیری که خوردی.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    1 0
    اسرائیل سگ ها ر آمریکا و غرب وحشی
  • DE ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    0 0
    مرگ بر اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس