1

کمیسر آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) امروز دوشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همچنان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه جلوگیری می‌کنند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز، فیلیپ لازارینی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اظهار داشت که مقامات رژیم صهیونیستی همچنان مانع رسیدن هیات‌های اعزامی بشردوستانه به مناطق شمال غزه به همراه منابع حیاتی از جمله دارو و غذا برای افراد تحت محاصره، می‌شوند.

کمیسر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی هشدار داد در حالی که بیمارستان‌ها آسیب دیده‌اند و برق ندارند، مجروحان بدون مراقبت رها شده‌اند.

وی ادامه داد: «پناهگاه‌های باقی‌مانده آنروا، آنقدر شلوغ است که برخی از آوارگان اکنون مجبور به زندگی در سرویس‌ بهداشتی‌ها شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، افرادی که قصد فرار دارند، کشته می‌شوند و پیکر آنها در خیابان رها می‌شود. به انجام ماموریت‌ها برای نجات مردم از زیر آوار نیز اجازه داده نمی‌شود».

در حالی که رژیم صهیونیستی مناطق شمالی نوار غزه را محاصره کرده است، لازارینی تاکید کرد «نهادهای بشردوستانه از جمله آنروا باید به شمال غزه دسترسی داشته باشند».

کمیسر آنروا با بیان اینکه برقراری آتش‌بس به این «کابوس بی‌پایان» در نوار غزه خاتمه می‌دهد، افزود که کمک‌ها باید به همه نیازمندان از جمله کودکان و اسرای صهیونیستی در منطقه محاصره شده فلسطینی برسد.

سازمان ملل متحد پیش از این اعلام کرده بود که ۲۰ هزار فلسطینی دیگر در میان درگیری‌های شدید، مجبور به فرار از اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه شدند و بسیاری از آنها به پناهگاه‌های این سازمان پناه بردند.

به دنبال دستور ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه گسترده بخش‌هایی از شمال غزه، جبالیا در طول این ماه مورد حملات مداوم قرار گرفته است.

به گفته دفتر رسانه‌های دولتی غزه، حملات هوایی رژیم اسرائیل به کمپ آوارگان جبالیا در جمعه شب حداقل ۳۳ نفر از جمله ۲۱ زن را به شهادت رساند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل‌کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه، همچنان به جنایات نسل‌کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس