رسانه عبری: به رغم تمام اقدامات همچنان به سوی فنا می‌رویم

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد به رغم تمامی اقداماتی که برای بازگرداندن توان بازدارندگی طی یک سال گذشته انجام دادیم، همچنان دشمنی پیش رو داریم که قادر به شکست ماست.

به گزارش مشرق، واللا نیوز با انتشار یادداشتی اعلام کرد، با وجود حملات شدیدی که به حماس و حزب الله صورت گرفته و حلقه آتشی که در منطقه ایجاد شده است اما با دشواری می‌توان باور کرد که بتوان ربوده شدگان را سالم از غزه خارج کرد و اینکه بازگشت ساکنان شمال به محل اقامت سابق خود ضعیف تر از عدم بازگشت آنها است، در حالی که خیل عظیمی از مردم بر این باورند که نشانه‌هایی که مشاهده می‌کنند به سمت و سوی فنا است.

بن کاسپیت نویسنده این یادداشت در ابتدای آن نوشت: یک سال است که همگی با هم نمی‌دانیم درد خود را به کجا ببریم، امروز بعد از گذشت یک سال از آن شنبه کذایی ما همچنان دردی را می‌کشیم که تاکنون آن را تجربه نکرده بودیم.

فجایعی دیدیم که تاکنون برای ما سابقه نداشته است و هر روز داستان جدیدی را تجربه می‌کنیم، یکی از آنها خودکشی یکی از نجات یافتگان از عملیات ۷ اکتبر است.

او در بخش دیگری از این نوشتار آورده است: برای من بسیار دوشار است که باور کنم، بعد از گذشت یک سال از این فاجعه هنوز کمیته تحقیقی رسمی برای بررسی دلایل شکست سامانه‌های مختلف تشکیل نشده است.

بسیار دشوار است که باور کنیم، بعد از گذشت یک سال از این فاجعه هنوز زمانی برای برگزاری انتخابات اعلام نشده است تا حاکمیت مجددا به مردم بازگردانده شود.

بسیار دشوار است که باور کنیم بعد از گذشت یک سال از این فاجعه همچنان ۱۰۱ اسیر اسرائیلی در دست حماس و در شرایط جهنمی به سر می‌برند و برای لحظه به لحظه زندگی خود می‌جنگند، تا اسرائیل برای دومین اسرائیل به شهروندان خود پشت کند.

با دشواری باور پذیر است که بعد از مرور یک سال از این همه جنگ ویرانگر، ساکنان الجلیل اعلی هنوز قادر به بازگشت به محل سکونت خود نیستند و همچنان زیر آتش و موشک‌ها قرار دارند.

از آن بدتر نوار غزه هم تقریبا به طور کامل ویران شده است، (اما هیچ دست آورد خاصی در آن حاصل نشده است).

نویسنده در ادامه می افزاید: مسئله به شدت غیر قابل باور دیگر آن است که در چنین شرایطی اسرائیل در حال تصویب قانونی برای فرار از خدمت سربازی است که در صورت تصویب این واقعیت را قانونی می‌کند که بخش بزرگی از جامعه اسرائیل که در هر روز هم بزرگتر می‌شود، نه تنها فرار مالیاتی دارد بلکه از خدمت سربازی هم فراری است و کابینه اسرائیل با این اقدام خود رسما ارتش اسرائیل را از هزاران نظامی تهی می‌کند.

به نوشته بن کاسپیت با وجود آنکه حزب الله ضربات سختی را طی مدت اخیر دریافت کرده است، اما حزب الله مانند حماس نیست و باوجود ضرباتی که متحمل شده، همچنان توانمندی‌های بالایی دارد، در جنگ داخلی سوریه با وجود آن که حدود ۲۰۰۰ کشته و چند هزار زخمی داد اما شکست نخورد بلکه برعکس توانمند تر هم شد و به پیروزی هم رسید، در اینجا هم این گروه همچنان پا بر جا است و هنوز حرف آخرش را نزده است، پس ما باید این مسئله را حتی برای یک حتی یک لحظه هم فراموش نکنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس