کد خبر 1657244
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
شاهکار خط دفاع ۲۶۰ میلیاردی استقلال؛ ۱۴ گل خورده در ۸ بازی!

در یک اتفاق عجیب، ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ برتر تا اینجای فصل متعلق به استقلال است. تیمی که در این نقطه از زمین، بازیکنان گرانقیمت و مشهوری در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، اسمش را با کنایه، می‌گذاریم شاهکار. شاهکاری بزرگ از مدافعان استقلال. بازیکنانی که به قول قدیمی‌ها، اسم‌شان را تریلی هم نمی‌کشد اما حالا با ۱۴ گل خورده، عنوان ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ برتر را به خود اختصاص داده‌اند. خط دفاعی استقلال کارایی لازم را ندارد و همین موضوع به پاشنه آشیل این تیم تبدیل شده است.

به نام این بازیکنان نگاه کنید. رافائل سیلوا، سامان فلاح، محمدحسین مرادمند، ایمان سلیمی و البته آرمین سهرابیان که تا زمان حضورش در استقلال، اوضاع خط دفاع اینقدر آشفته نبود. به این‌ها باید رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور و ابوالفضل جلالی را هم اضافه کنیم. بازیکنانی که در کناره‌ها حضور دارند و جزئی لاینفک از خط دفاع محسوب می‌شوند.

شاهکار خط دفاع ۲۶۰ میلیاردی استقلال؛ ۱۴ گل خورده در ۸ بازی!

درباره عملکرد خط دفاع استقلال کمی ریزتر می‌شویم. بهتر است به ارقام حدودی قرارداد بازیکنان این تیم اشاره کنیم تا شاهکار خلق شده توسط آنها بیشتر عیان شود و به چشم بیاید. استقلال برای جذب سامان فلاح، مبلغی در حدود ۴۷ میلیارد تومان هزینه کرد تا رضایتنامه این مدافع جوان را از گل‌گهر دریافت کند. اگر دستمزد او هم حدود ۲۳ میلیارد تومان باشد، یعنی استقلال برای جذب این مدافع ۷۰ میلیارد تومان هزینه کرده است که عددی قابل توجه به حساب می‌آید.

محمدحسین مرادمند و ایمان سلیمی هم روی هم مبلغی در حدود ۴۰ میلیارد تومان دستمزد می‌گیرند؛ البته این مبلغ شامل آپشن‌ها و پاداش‌ها نمی‌شود. بعید است رافائل سیلوا هم با مبلغی کمتر از ۲۰ میلیارد تومان در استقلال مانده باشد. قرارداد میلاد زکی‌پور و ابوالفضل جلالی هم روی هم حدود ۶۰ میلیارد تومان است. دستمزد رامین رضائیان هم که مشخص است؛ ۷۰ میلیارد تومان برای یک فصل!

اینها عناصر اصلی خط دفاع استقلال هستند. بازیکنانی که آماری ضعیف را به ثبت رسانده و استقلال را به ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ تبدیل کرده‌اند. هزینه‌ای که برای این مدافعان صورت گرفته، حدود ۲۶۰ میلیارد است. یعنی نزدیک به ۵ میلیون دلار. استقلال با همین مدافعان، از ذوب‌آهن ۳ گل خورد و برابر خیبر هم این اتفاق عجیب تکرار شد.

شاهکار خط دفاع ۲۶۰ میلیاردی استقلال؛ ۱۴ گل خورده در ۸ بازی!

استقلال که در لیگ بیست و سوم، طی ۳۰ بازی تنها ۱۵ گل دریافت کرده بود، حالا در ۸ بازی ۱۴ بار دروازه‌اش باز شده. آماری که نشان می‌دهد استقلال در بخش تدافعی به شدت آسیب‌پذیر بوده و بازیکنان این تیم کارایی لازم را نداشته‌اند. قبل از آغاز لیگ برتر پیش‌بینی می‌شد تیم‌هایی کم‌هزینه مانند شمس‌آذر و هوادار یا خیبر و چادرملو که به تازگی راهی لیگ برتر شده‌اند، خط دفاع نابسامانی داشته باشند، اما حالا این اتفاق برای استقلال رخ داده و شاگردان موسیمانه را وارد بحران کرده است.

با توجه به اینکه ۲ بازی سخت مقابل تراکتور و الهلال پیش روی استقلال است، اگر مدافعان این تیم به خود نیایند و همچنان با کیفیت گذشته در زمین ظاهر شوند، قطعاً باز هم شاهد باز شدن دروازه آنها خواهیم بود. البته در ثبت آمار ضعیف استقلال در بخش تدافعی، نباید حسین حسینی را از قلم بیندازیم. دروازه‌بانی که درخشش فصل قبل را نداشته، متزلزل بوده و روی چند گل مقصر اصلی قلمداد شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ramin IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    0 0
    جمع کنید فوتبال دولتی رو...حیف بیت المال...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس