کد خبر 1665234
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
صراف کلاهبردار مجازی در دام پلیس فتا

رییس مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا فراجا، اقدامات این مرکز را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رامین پاشایی گفت: مرکز امداد و فوریت های پلیس فتا فراجا، اقداماتی شبیه به مرکز فویت های ۱۱۰ پلیسی انجام می دهد؛ اما این مرکز، اولین مرکز ارائه خدمات تخصصی انتظامی-سایبری در کشور است.

وی افزود: ما در دو بخش به هموطنان خدمت ارائه می کنیم. خدمت اول برای عموم مردم است که در برابر جرائم سایبری مانند کلاهبرداری های اینترنتی، اخاذی اینترنتی، تهدید، هک، حملات باج افزاری و غیره قرار گرفته اند.

رییس مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا فراجا با اشاره به خدمت دوم این مرکز ادامه داد: علاوه بر خدمت این مرکز به عموم مردم، کسب و کار ها نیز می توانند از خدمات ویژه این مرکز بهره مند شوند. به این شکل که مدیران کسب و کارها می توانند از طریق ارتباط با این مرکز، آسیب پذیری های زیرساخت های مراکز را که باعث ایجاد تهدید می شود را بشناسند.

وی افزود: در واقع کارشناسان ما نواقص ایمنی این کسب و کارها در فضای مجازی را بررسی و شناسایی می کنند و به اطلاع مدیران آنها می رسانند. سپس از این افراد می خواهیم در یک روند اداری مشخص، نواقص ایمنی شناسایی شده را برطرف و به این مرکز گزارش کنند.

پاشایی گفت:علاوه بر این خدمات، هموطنان می توانند از طریق ارتباط با کارشناسان در این مرکز، خدمات مشاوره ای نیز دریافت کنند.

رییس مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا فراجا درباره راه های ارتباط با این مرکز گفت:هموطنان می توانند با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و با کارشناسان این مرکز در سراسر کشور ارتباط برقرار کنند. همچنین امکان ارتباط برخط(چت آنلاین) با کارشناسان از طریق سایت CSIRC.FATA.GOV.IR نیز فراهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس